Budowa S3 na odcinku Gorzów Wlkp. - Międzyrzecz ruszyła. Roboty drogowe realizowane są przez dwóch wykonawców
Budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku od Gorzowa Wlkp. do Międzyrzecza ruszyła. Roboty drogowe zostały podzielone na dwa etapy, które realizowane są przez dwóch różnych wykonawców. Droga ekspresowa ma zostać wybudowana i oddana do użytku jeszcze przed wakacjami 2014 roku.
Budowa kolejnego odcinka drogi ekspersowej S3 oficjalnie rozpoczęła się 21 lipca. Roboty drogowe na tym fragmencie drogi eskpresowej zostały podzielone na na dwa mniejsze odcinki, dla których odbyły się dwa odrębne postępowanie przetargowe. Przetargi wygrały firmy budowlane: Strabag i konsorcjum pod wodzą Mota Engil Central Europe.
Roboty drogowe na S3 prowadzone są przez dwie firmy budowlane:
- Strabag - budowa drogi od Skwierzyny do Międzyrzecza wraz z obwodnicą Skwierzyny (nie leżącą na trasie S3), koszt inwestycji: 425 zml złotych.
- oraz konsorcjum firm, którego liderem jest Mota Engil Central Europe - roboty drogowe na odcinku S3 od Gorzowa do Skwierzyny, koszt inwestycji: 336 mln złotych.
Budowa odcinka drogi ekspresowej S3 rozpoczynać się będzie na końcu obwodnicy Gorzowa Wlkp., a zakończy się na początku obwodnicy Międzyrzecza. Nowa droga ekspresowa będzie posiadać dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu każda. Ruch pojazdów na drodze i w węzłach będzie całkowicie bezkolizyjny, a dostęp do trasy ekspresowej będzie możliwy jedynie w węzłach.
Droga ekspresowa S3 - infrastruktura drogowa:
Na ekspresowym odcinku drogi zaprojektowano dwa węzły drogowe "Skwierzyna Zachód" i " Skwierzyna Południe". Oba węzły zlokalizowane są na obwodnicy Skwierzyny na przecięciu nowej drogi z istniejąca drogą nr 24/22, ze Skwierzyny do Kostrzyna nad Odrą, na zachód od miasta oraz na przecięciu z istniejącą drogą nr 3 w rejonie Skwierzynki i Popowa na południe od miasta. Budowa realizowana będzie rownież na odcinku obwodnicy Skwierzyny, ktory położony jest poza projektowaną drogą S3. Pozwoli to na korzystanie z obwodnicy relacji Kostrzyn/Gorzów Wlkp. - Poznań, tj. w korytarzu dróg krajowych nr 22 i nr 24 Kostrzyn - Skwierzyna - Poznań.
Budowa zakłada ponadto wybudowanie poprzecznych przejazdów nad drogą oraz kładek dla pieszych. Nad rzeką Obrą wybudowany zostanie nowy most. Droga ekspresowa S3 łącznie zostanie wyposażona w 40 obiektów mostowych. Wzdłuż drogi powstaną liczne drogi lokalne, które zapewnią dojazd do zabudowy oraz do gruntów rolnych i leśnych.
Droga ekspresowa S3 zostanie wyposażona również w urządzenia chroniące środowisko oraz zapewniające bezpieczeństwo ruchu drogowego. Roboty drogowe obejmą też budowę odwodu utrzymania drogowego oraz przebudowę sieci uzbrojenia terenu, w tym przebudowę naftociągów dalekosiężnych.