Budowa fragmentu S19 tańsza niż zakładał kosztorys

2009-08-07 12:00

Lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad 4 sierpnia 2009 r. podpisał z firmą Strabag umowę na budowę trasy ekspresowej S19 na odcinku Międzyrzec Podlaski - Lubartów, w tym na obwodnicę Kocka i Woli Skromowskiej.

Na 169,3 mln zł wykonawca wycenił budowę jednojezdniowej drogi klasy S długości 7,87 km z dwoma mostami (na Wieprzu o długości 220 metrów i na Tyśmienicy o długości ok. 124 m) i dwoma węzłami. To dużo poniżej kosztorysu inwestorskiego, który opiewał na kwotę 314,6 mln zł.

Budowa rozpocznie się w miejscowości Annówka, a koniec tego odcinka znajduje się w Bykowszczyznie. Obwodnica biegnie po wschodniej stronie miasta Kock oraz miejscowości Wola Skromowska. W ramach inwestycji zmieniony zostanie bieg dróg powiatowych, które przebiegną nad obwodnicą wiaduktami lub pod mostem na Wieprzu. Powstaną drogi dojazdowe, kanalizacja deszczowa wraz z urządzeniami oczyszczającymi i oświetlenie węzłów. Obiekty inżynierskie przechodzące nad trasą obwodnicy powstaną w układzie docelowym, tak by w przyszłości można było dobudować drugą jezdnię drogi ekspresowej.

Inwestycja ujęta jest w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ), a około 75% kosztów całego przedsięwzięcia zostanie sfinansowane z pieniędzy unijnych. Czas realizacji ustalono na 32 miesiące od daty podpisania umowy. Prace ruszą na przełomie sierpnia i września, a z nowej trasy skorzystamy w kwietniu 2012 roku, czyli przed Mistrzostwami Europy w piłce nożnej.

- Obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej będzie drugim fragmentem przyszłej S19 na Lubelszczyźnie - mówi Janusz Wójtowicz, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA. - Przypomnijmy, że przed rokiem oddaliśmy do użytku obwodnicę Międzyrzeca Podlaskiego. Nowy odcinek poprawi bezpieczeństwo pozwalając ominąć ciasne ulice Kocka i niebezpieczne skrzyżowanie z drogą krajową nr 48.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany