Biznes pod szyldem PSB

2011-08-31 16:12
Targii kooperacyjne PSB
Autor: Grupa PSB

Na targi nie można patrzeć konwencjonalnie. To bowiem wcale nie muszą być stoiska z wystawcami materiałów budowlanych i przechadzającymi się pomiędzy nimi potencjalnymi klientami. To mogą być ,jak się okazuje, biznesowe stoliki z akcją jak na szachowej symultanie. Taki regionalny pomysł giełdy korporacyjnej producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych od jakiegoś czasu z powodzeniem realizuje Grupa Polskie SKłady Budowlane (PSB).   

Targi z pomysłem

Już po raz trzeci (od 17 do 25 sierpnia) odbyły się regionalne targi PSB. Była to kolejna taka akcja handlowa w Grupie PSB. Odbyło się osiem jednodniowych targów na terenie Polski, w których brali udział najwięksi producenci materiałów budowlanych - dostawcy Grupy PSB oraz składy - kupcy z danego regionu. W wyników ich spotkań - 192 kupców zawarło kontrakty na łączną kwotę 57,5 mln zł u 36 producentów.

Regionalne targi odbywają się na zasadzie giełdy - proces negocjacji i złożenia (lub nie) zamówienia trwa maksymalnie 20 minut. Po usłyszeniu dzwonka przedstawiciel kupca przechodzi do następnego stolika dostawy. Na sali równocześnie odbywają się negocjacje przy wszystkich stolikach (ok. 20). A harmonogram z kolejnością odwiedzania przez kupców stolików wszyscy uczestnicy otrzymują przed rozpoczęciem targów.

Materiały budowlane: niezły biznes

Celem targów regionalnych jest przygotowanie się kupców do jesiennego sezonu budowlanego, a producentom zapewniają zbyt materiałów. Mają one mniejszą rangę niż wiosenne Targi Grupy PSB, które odbywają się przed sezonem w Kielcach. Podczas tegorocznych IX Targów zawarto 5050 kontraktów na kwotę 190 mln zł, a uczestniczyło w nich ok. 2500 osób. To się nazywa biznes!

Przy okazji warto przypomnieć, że Grupa Polskie Składy Budowlane SA (PSB) działa na rynku od ponad 13 lat. PSB zrzesza 289 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel materiałami budowlanymi w 420 obiektach. Ich oferta obejmuje ponad 150 000 pozycji asortymentowych, pochodzących od ok. 450 dostawców krajowych i zagranicznych. Łączne przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych, składów będących akcjonariuszami Grupy PSB, w 2010 r., sięgnęły 4,7 mld zł (wzrost o 13% w stosunku do 2009 r.). Grupa PSB SA (centrala) osiągnęła w 2010 r. przychody ok. 1,3 mld zł (wzrost o 11%).

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej