Biznes pod szyldem PSB

2011-08-31 16:12
Targii kooperacyjne PSB
Autor: Grupa PSB

Na targi nie można patrzeć konwencjonalnie. To bowiem wcale nie muszą być stoiska z wystawcami materiałów budowlanych i przechadzającymi się pomiędzy nimi potencjalnymi klientami. To mogą być ,jak się okazuje, biznesowe stoliki z akcją jak na szachowej symultanie. Taki regionalny pomysł giełdy korporacyjnej producentów i dystrybutorów materiałów budowlanych od jakiegoś czasu z powodzeniem realizuje Grupa Polskie SKłady Budowlane (PSB).   

Targi z pomysłem

Już po raz trzeci (od 17 do 25 sierpnia) odbyły się regionalne targi PSB. Była to kolejna taka akcja handlowa w Grupie PSB. Odbyło się osiem jednodniowych targów na terenie Polski, w których brali udział najwięksi producenci materiałów budowlanych - dostawcy Grupy PSB oraz składy - kupcy z danego regionu. W wyników ich spotkań - 192 kupców zawarło kontrakty na łączną kwotę 57,5 mln zł u 36 producentów.

Regionalne targi odbywają się na zasadzie giełdy - proces negocjacji i złożenia (lub nie) zamówienia trwa maksymalnie 20 minut. Po usłyszeniu dzwonka przedstawiciel kupca przechodzi do następnego stolika dostawy. Na sali równocześnie odbywają się negocjacje przy wszystkich stolikach (ok. 20). A harmonogram z kolejnością odwiedzania przez kupców stolików wszyscy uczestnicy otrzymują przed rozpoczęciem targów.

Materiały budowlane: niezły biznes

Celem targów regionalnych jest przygotowanie się kupców do jesiennego sezonu budowlanego, a producentom zapewniają zbyt materiałów. Mają one mniejszą rangę niż wiosenne Targi Grupy PSB, które odbywają się przed sezonem w Kielcach. Podczas tegorocznych IX Targów zawarto 5050 kontraktów na kwotę 190 mln zł, a uczestniczyło w nich ok. 2500 osób. To się nazywa biznes!

Przy okazji warto przypomnieć, że Grupa Polskie Składy Budowlane SA (PSB) działa na rynku od ponad 13 lat. PSB zrzesza 289 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel materiałami budowlanymi w 420 obiektach. Ich oferta obejmuje ponad 150 000 pozycji asortymentowych, pochodzących od ok. 450 dostawców krajowych i zagranicznych. Łączne przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych, składów będących akcjonariuszami Grupy PSB, w 2010 r., sięgnęły 4,7 mld zł (wzrost o 13% w stosunku do 2009 r.). Grupa PSB SA (centrala) osiągnęła w 2010 r. przychody ok. 1,3 mld zł (wzrost o 11%).

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany