Barlinek doceniony

2008-01-31 13:55

Zbudowanie silnej marki wydaje się być obecnie czynnikiem kluczowym dla powodzenia przedsiębiorstwa. Ranking Marek Budowlanych ASM - organizowany corocznie przez Centrum Badań i Analiz Rynku - wyłonił te najbardziej popularne na polskim rynku i cenione przez architektów, inwestorów czy firmy wykonawcze. W kategorii podłóg drewnianych i laminowanych wyróżnienie zdobył Barlinek S.A.

Ranking Marek Budowlanych, sporządzony przez ASM już po raz czwarty, to przedsięwzięcie mające na celu wyróżnienie najbardziej wartościowych marek budowlanych w Polsce. Lista najlepszych tworzona jest na podstawie badań uczestników rynku budowlanego, takich jak: firmy wykonawcze, dystrybutorzy, inwestorzy indywidualni i instytucjonalni oraz architekci. W tym roku próba badawcza objęła 2050 takich podmiotów i osób.

Marka Barlinek została wyróżniona w kategorii podłóg drewnianych i laminowanych. Była ona jedną z dwóch najczęściej wymienianych przez respondentów. W badaniach brano pod uwagę m.in.: znajomość marki, jakość wyrobów i ich dostępność w sprzedaży. Uwzględnienie Barlinka na najwyższych pozycjach w rankingu ASM ma miejsce już po raz kolejny. To wyróżnienie jest tym bardziej cenne, że pochodzi od osób na co dzień obcujących z produktami firmy.

Ranking ASM to nie jedyny dowód uznania dla marki Barlinek w ostatnich miesiącach. W sierpniu 2007 roku marka została wyróżniona tytułem Business Superbrands, jako jedna z najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek business to business na polskim rynku. Wybór został dokonany przez grupę kilkudziesięciu ekspertów - znanych praktyków biznesu i przedstawicieli mediów związanych z tematyką gospodarczą i biznesową. Podobne rankingi Superbrands, na wzór edycji brytyjskiej, realizowane są od lat w wielu krajach świata.

Barlinek S.A. jest największym krajowym dostawcą - 65 % udziałów w rynku - trójwarstwowych podłóg drewnianych oraz wiodącym producentem okleiny. Spółka prowadzi działalność w ramach Grupy Kapitałowej Barlinek. Eksport podłóg prowadzony jest do ponad 35 krajów na 3 kontynentach. Podstawą produkcji Grupy są cztery polskie linie deski barlineckiej, zlokalizowane w Barlinku, w woj. zachodniopomorskim. Ich łączne roczne moce wytwórcze wynoszą 6 mln m2. Pierwszy zagraniczny zakład Barlinka (o mocy 2 mln m2) otwarto w 2007 roku na Ukrainie. Uruchomienie następnych planowane jest w Rumunii i w Rosji, kolejno w 2008 i 2009 roku. Zatrudnienie w Grupie Kapitałowej Barlinek wynosi 2300 osób. W 2005 roku spółka Barlinek S.A. z sukcesem debiutowała na GPW.

Barlinek doceniony
Autor: Barlinek SA
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej