Autostrada A2. Budimex bliski ukończenia budowy

2012-03-28 13:08
Autostrada A2 - wylewanie asfaltu
Autor: GDDKiA Autostrada A2 - wylewanie warstwy ścieralnej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podała, że autostrada A2 na odcinku E, który buduje konsorcjum Budimeksu ma najwięcej ułożonej nawierzchni. GDDKiA będzie co tydzień, do 1 czerwca raportowała stanu budowy na A2.

Autostrada A2 z Łodzi do Warszawy (Stryków-Konotopa) na wszystkich budowanych odcinkach ma gotową podbudowę w ponad 80 proc.

Jak podaje GDDKiA najbardziej zaawnasowane roboty budowlane są przy nawierzchni układanej przez Budimex. Przypomnijmy, że konsorcjum Budimexu buduje autostradę A2 na ponad 7-kilometrowym odcinku E, który położony jest najbliżej Warszawy.

Przeczytaj również: GDDKiA: podwykonawcy z A2 otrzymają zaległe należności

Autostrada A2. Stan budowy na poszczególnych odcinkach

Informacja dotyczące stanu robót na wszystkich pięciu odcinkach autostrady A2, obejmują ułożenie poszczególnych warstw nawierzchni (podbudowy wiążącej i ścieralnej). GDDKiA podaje, że:

  • Odcinek A (lider: Eurovia): - warstwa podbudowy – 83 proc.- warstwa wiążąca – 43proc. - warstwa SMA (ścieralna) – 0 proc.
  • Odcinek B: - warstwa podbudowy – 89 proc., - warstwa wiążąca – 41 proc. - warstwa SMA – 0 proc.
  • Odcinek C (lider: Bogl & Krysl) - warstwa podbudowy – 39 proc., - warstwa wiążąca – 19 proc. - warstwa SMA – 0 proc.
  •  Odcinek D: - warstwa podbudowy – 93 proc., - warstwa wiążąca – 88 proc. - warstwa SMA – 0 proc.
  • Odcinek E (lider: Budimex) - warstwa podbudowy – 100 proc., - warstwa wiążąca – 100 proc. - warstwa SMA – 9 proc.

Generalna Dyrekcja będzie co tydzień (licząc od 26 marca) do 1 czerwca informować o stanie budowy na odcinkach autostrady A2. Najmniej zaawansowane roboty są na odcinku C, który budowany jest przez czeskie konsorcjum Bogl & Kryls.

Jakie roboty budowlane zostały wykonane na odcinku C?

  • układanie nasypów – wzrost o 1 proc. (zaawansowanie narastające 87 proc.)
  • układanie warstw mrozoochronnych – wzrost o 4 proc.
    (zaawansowanie narastające 84 proc.)
  • układanie warstw stabilizowanych cementem – wzrost o 1 proc.
    (zaawansowanie narastające 54 proc.)
  • układanie podbudowy pomocniczej PŁSM – wzrost o 4 proc.
    (zaawansowanie narastające 51 proc.)
  • układanie podbudowy zasadniczej MMA – wzrost o 2 proc.
    (zaawansowanie narastające 39 proc.)
  • układanie warstwy wiążącej – wzrost o 3 proc. (zaawansowanie narastające 19 proc.)
Autostrada A2. Pełna konstrukcja drogi
Autor: GDDKiA Pełna konstrukcja drogi
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej