Autostrada A2. Budimex bliski ukończenia budowy

2012-03-28 13:08
Autostrada A2 - wylewanie asfaltu
Autor: GDDKiA Autostrada A2 - wylewanie warstwy ścieralnej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podała, że autostrada A2 na odcinku E, który buduje konsorcjum Budimeksu ma najwięcej ułożonej nawierzchni. GDDKiA będzie co tydzień, do 1 czerwca raportowała stanu budowy na A2.

Autostrada A2 z Łodzi do Warszawy (Stryków-Konotopa) na wszystkich budowanych odcinkach ma gotową podbudowę w ponad 80 proc.

Jak podaje GDDKiA najbardziej zaawnasowane roboty budowlane są przy nawierzchni układanej przez Budimex. Przypomnijmy, że konsorcjum Budimexu buduje autostradę A2 na ponad 7-kilometrowym odcinku E, który położony jest najbliżej Warszawy.

Przeczytaj również: GDDKiA: podwykonawcy z A2 otrzymają zaległe należności

Autostrada A2. Stan budowy na poszczególnych odcinkach

Informacja dotyczące stanu robót na wszystkich pięciu odcinkach autostrady A2, obejmują ułożenie poszczególnych warstw nawierzchni (podbudowy wiążącej i ścieralnej). GDDKiA podaje, że:

  • Odcinek A (lider: Eurovia): - warstwa podbudowy – 83 proc.- warstwa wiążąca – 43proc. - warstwa SMA (ścieralna) – 0 proc.
  • Odcinek B: - warstwa podbudowy – 89 proc., - warstwa wiążąca – 41 proc. - warstwa SMA – 0 proc.
  • Odcinek C (lider: Bogl & Krysl) - warstwa podbudowy – 39 proc., - warstwa wiążąca – 19 proc. - warstwa SMA – 0 proc.
  •  Odcinek D: - warstwa podbudowy – 93 proc., - warstwa wiążąca – 88 proc. - warstwa SMA – 0 proc.
  • Odcinek E (lider: Budimex) - warstwa podbudowy – 100 proc., - warstwa wiążąca – 100 proc. - warstwa SMA – 9 proc.

Generalna Dyrekcja będzie co tydzień (licząc od 26 marca) do 1 czerwca informować o stanie budowy na odcinkach autostrady A2. Najmniej zaawansowane roboty są na odcinku C, który budowany jest przez czeskie konsorcjum Bogl & Kryls.

Jakie roboty budowlane zostały wykonane na odcinku C?

  • układanie nasypów – wzrost o 1 proc. (zaawansowanie narastające 87 proc.)
  • układanie warstw mrozoochronnych – wzrost o 4 proc.
    (zaawansowanie narastające 84 proc.)
  • układanie warstw stabilizowanych cementem – wzrost o 1 proc.
    (zaawansowanie narastające 54 proc.)
  • układanie podbudowy pomocniczej PŁSM – wzrost o 4 proc.
    (zaawansowanie narastające 51 proc.)
  • układanie podbudowy zasadniczej MMA – wzrost o 2 proc.
    (zaawansowanie narastające 39 proc.)
  • układanie warstwy wiążącej – wzrost o 3 proc. (zaawansowanie narastające 19 proc.)
Autostrada A2. Pełna konstrukcja drogi
Autor: GDDKiA Pełna konstrukcja drogi
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej