2 mld EUR obrotów Grupy Praktiker

2007-09-13 17:22

Obroty sieci supermarketów Praktiker Bau und Heimwerkermärkte Holding AG, do której w Polsce należy firma Praktiker, po I półroczu przekroczyły 2 mld EUR. Prognozowany zysk wynosi 125 mln EUR, przy obrotach na poziomie ok. 4 mld EUR - wynika z opublikowanych wyników finansowych Grupy za II kwartał oraz I półrocze 2007 r.

Obroty sieci wzrosły w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W drugim kwartale zwiększyły się o 26,9%, osiągając poziom 1,13 mld EUR. W Niemczech obroty Grupy, w drugim kwartale 2007 r., wzrosły o 28,0% do poziomu 838,6 mln EUR. W pierwszym półroczu bieżącego roku Praktiker wypracował obroty w wysokości 1,51 mld EUR (w 2006 r. 1,22 mld EUR), co oznacza wzrost o 24,2%. Wynik ten jest uwarunkowany przejęciem marki Max Bahr - liczącej obecnie 76 placówek sieci niemieckich marketów budowlanych.
Znaczący udział w rozwoju Grupy ma handel zagraniczny generujący ok. 1/3 obrotów. Wysoka dynamika wzrostu, która była charakterystyczna już dla pierwszego kwartału, utrzymywała się nieprzerwanie także w II kwartale - przynosząc wzrost obrotów o 24%, do poziomu 288,9 mln EUR. W pierwszym półroczu segment międzynarodowy przyniósł obrót w wysokości 495,4 mln EUR, co stanowi kwotę o 26,8% wyższą niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Szczególnie wysokie wyniki finansowe odnotowano w krajach wschodnioeuropejskich, takich jak Rumunia, Bułgaria oraz Polska.
Pod koniec czerwca 2007 r. koncern Praktiker dysponował 343 marketami w Niemczech (270 w 2006 r.). Ponad ćwierć tysiąca z nich - 267 - należy do marki Praktiker, z czego 39 to markety typu Easy-to-Shop ("łatwe zakupy"). Za granicą Grupa posiada 75 filii - dziesięć więcej, niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Łączna powierzchnia sprzedaży wynosi 2,65 mln m2 (w 2006 r. - 1,99 mln m2): 2,12 mln przypada na Niemcy (w poprzednim roku: 1,53 mln m2), a 0,53 mln m2 na zagranicę (w poprzednim roku: 0,46 mln m2).
W wyniku akwizycji oraz ekspansji liczba zatrudnionych uległa zwiększeniu z ponad 17,2 tys. w pierwszym półroczu do ponad 22 tys. W Niemczech Grupa zatrudnia obecnie ponad 13,7 tys. osób (rok wcześniej 10,5 tys.), za granicą ponad 8,3 tys. (przed rokiem 6,6 tys.).
W Polsce do firmy należy 19 marketów o łącznej powierzchni ok. 150 tys. m2, w których jest zatrudnionych ponad 1900 osób.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany