2 mld EUR obrotów Grupy Praktiker

2007-09-13 17:22

Obroty sieci supermarketów Praktiker Bau und Heimwerkermärkte Holding AG, do której w Polsce należy firma Praktiker, po I półroczu przekroczyły 2 mld EUR. Prognozowany zysk wynosi 125 mln EUR, przy obrotach na poziomie ok. 4 mld EUR - wynika z opublikowanych wyników finansowych Grupy za II kwartał oraz I półrocze 2007 r.

Obroty sieci wzrosły w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W drugim kwartale zwiększyły się o 26,9%, osiągając poziom 1,13 mld EUR. W Niemczech obroty Grupy, w drugim kwartale 2007 r., wzrosły o 28,0% do poziomu 838,6 mln EUR. W pierwszym półroczu bieżącego roku Praktiker wypracował obroty w wysokości 1,51 mld EUR (w 2006 r. 1,22 mld EUR), co oznacza wzrost o 24,2%. Wynik ten jest uwarunkowany przejęciem marki Max Bahr - liczącej obecnie 76 placówek sieci niemieckich marketów budowlanych.
Znaczący udział w rozwoju Grupy ma handel zagraniczny generujący ok. 1/3 obrotów. Wysoka dynamika wzrostu, która była charakterystyczna już dla pierwszego kwartału, utrzymywała się nieprzerwanie także w II kwartale - przynosząc wzrost obrotów o 24%, do poziomu 288,9 mln EUR. W pierwszym półroczu segment międzynarodowy przyniósł obrót w wysokości 495,4 mln EUR, co stanowi kwotę o 26,8% wyższą niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Szczególnie wysokie wyniki finansowe odnotowano w krajach wschodnioeuropejskich, takich jak Rumunia, Bułgaria oraz Polska.
Pod koniec czerwca 2007 r. koncern Praktiker dysponował 343 marketami w Niemczech (270 w 2006 r.). Ponad ćwierć tysiąca z nich - 267 - należy do marki Praktiker, z czego 39 to markety typu Easy-to-Shop ("łatwe zakupy"). Za granicą Grupa posiada 75 filii - dziesięć więcej, niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Łączna powierzchnia sprzedaży wynosi 2,65 mln m2 (w 2006 r. - 1,99 mln m2): 2,12 mln przypada na Niemcy (w poprzednim roku: 1,53 mln m2), a 0,53 mln m2 na zagranicę (w poprzednim roku: 0,46 mln m2).
W wyniku akwizycji oraz ekspansji liczba zatrudnionych uległa zwiększeniu z ponad 17,2 tys. w pierwszym półroczu do ponad 22 tys. W Niemczech Grupa zatrudnia obecnie ponad 13,7 tys. osób (rok wcześniej 10,5 tys.), za granicą ponad 8,3 tys. (przed rokiem 6,6 tys.).
W Polsce do firmy należy 19 marketów o łącznej powierzchni ok. 150 tys. m2, w których jest zatrudnionych ponad 1900 osób.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej