Wybór najczęściej należy do kobiety...

2007-07-13 16:38

Są sfery uznawane, najczęściej przez męską część, "za trudne" dla kobiet. Sama pamiętam, jak przy kolejnym zakupie samochodu dealer demonstrując mi samochód otworzył maskę i powiedział: tu jest silnik i reszta panią nie intersuje. A przecież chociażby taka Martyna Wojciechowska - znana, więc przykład lepszy - zaprzecza jakiejkolwiek niemocy w tych dziedzinach. Tak samo jest z decyzjami podejmowanymi w temacie - budownictwo! Zresztą, badania obronią się same...

Badanie na temat roli kobiety w procesie zakupu budowlanych materiałów wykończeniowych przeprowadziła niedawno firma BCMM - badania marketingowe i szkolenia. Sondaż przeprowadzono na ogólnopolskiej próbie kobiet w wieku 30-59 lat, u których w gospodarstwie domowym w ostatnich 6 miesiącach kupowane były budowlane materiały wykończeniowe.

OSOBA DECYDUJĄCA O WYBORZE WZORNICTWA (koloru, wzoru, wyglądu)

 

 

 [n]

 kobieta

 mężczyzna

 wspólnie

 inna osoba

nie
pamiętam

 farby do ścian wewnętrznych

 167

 48,5%

 1,8%

 46,7%

 3,0%

 0,0%

 farby do ścian zewnętrznych

 37*

 43,2%

 0,0%

 43,2%

 13,5%

 0,0%

 tapety

 59*

 44,1%

 3,4%

 45,8%

 6,8%

 0,0%

 armatura łazienkowa

 50*

 44,0%

 4,0%

 48,0%

 4,0%

 0,0%

 ceramika sanitarna

 48*

 29,2%

 2,1%

62,5%

 6,3%

 0,0%

 płytki ceramiczne

 102

 37,3%

 2,0%

 53,9%

 4,9%

 2,0%

 panele podłogowe

 70*

 40,0%

 4,3%

 50,0%

 5,7%

 0,0%

 okna

 45*

 48,9%

 0,0%

 44,4%

 6,7%

 0,0%

 drzwi

 38*

 34,2%

 5,3%

 50,0%

 7,9%

 2,6%

 łączniki / kontakty

 49*

 32,7%

 4,1%

 57,1%

 6,1%

 0,0%

 

 

OSOBA DECYDUJĄCA O WYBORZE MARKI / PRODUCENTA

 

 

 [n]

 kobieta

 mężczyzna

 wspólnie

 inna osoba

nie
pamiętam

 farby do ścian wewnętrznych

 167

 31,1%

 18,6%

 41,9%

 7,8%

 0,6%

 farby do ścian zewnętrznych

 37*

 32,4%

 16,2%

 32,4%

 18,9%

 0,0%

 tapety

 59*

 28,8%

 11,9%

 50,8%

 6,8%

 1,7%

 armatura łazienkowa

 50*

 30,0%

 20,0%

 42,0%

 8,0%

 0,0%

 ceramika sanitarna

 48*

 25,0%

 12,5%

54,2%

 8,3%

 0,0%

 płytki ceramiczne

 102

 25,5%

 17,6%

 47,1%

 7,8%

 2,0%

 panele podłogowe

 70*

 22,9%

 15,7%

 52,9%

 7,1%

 1,4%

 okna

 45*

 28,9%

 15,6%

 44,4%

 8,9%

 2,20%

 drzwi

 38*

 26,3%

 13,2%

 50,0%

 10,5%

 0,0%

 łączniki / kontakty

 49*

 28,6%

 14,3%

 42,9%

 10,2%

 4,1%

 

*Niewielka liczebność próby, która nie pozwala na istotny statystycznie pomiar różnic pomiędzy poszczególnymi kategoriami produktowymi.  

Żródło: BCMM - badania marketingowe i szkolenia

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej