PSB: ceny materiałów budowlanych we wrześniu

2010-10-07 11:11

We wrześniu 2010 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, wzrosły ceny izolacji wodochronnych (o 1,7%), drewna i materiałów drewnopochodnych (+1,5%) i silikatów (+0,6%) - ceny wiodących materiałów budowlanych śledzi Grupa PSB S.A.

Równolegle minimalnie spadły ceny gazobetonów, izolacji termicznych i chemii budowlanej, a aż o 7,7% suchej zabudowy. W 4 grupach ceny nie zmieniły się: materiały ścienne – ceramiczne, pokrycia dachowe, stolarka, narzędzia.
W kategorii "inne" wzrosły nieznacznie ceny instalacji i techniki grzewczej, kanalizacji, odwodnień, wentylacji oraz farb, lakierów i tapet. Spadły ceny cementu i wapna (o 1%). A w pozostałych grupach tej kategorii nie zmieniły się: płytki ceramiczne i wyposażenie łazienek i kuchni, wyroby stalowe, kostka brukowa, bramy i ogrodzenia.

We wrześniu, w porównaniu do stycznia 2010 r., największy wzrost cen zanotowano w przypadku drewna i materiałów drewnopochodnych (o 6,5%), a rekordowy spadek w suchej zabudowie (o 14,2%). W zbiorczej kategorii "inne" ceny wzrosły (o 9,3%), a to za sprawą wzrostu o 50% cen wyrobów stalowych.

Wskaźnik pesymizmu związanego ze spadkiem liczby pozwoleń na budowę mieszkań ogółem wydanych w okresie styczeń-sierpień 2010 r., w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, przyjął wartość minus 5,5%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym minus 2,6%. Równolegle dodatnią dynamikę osiągnięto w zakresie mieszkań ogółem, których budowę rozpoczęto – plus 19,1%, jednak w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym był to minus 0,3%.

Przychody PSB S.A. ze sprzedaży materiałów budowlanych we wrześniu 2010 r. były o ponad 7% wyższe niż przed rokiem oraz o 11% wyższe niż w sierpniu 2010 r. Sprzedaż po 9 miesiącach tego roku była wyższa o ponad 6% od zrealizowanej w analogicznym okresie roku poprzedniego.


Grupa Polskie Składy Budowlane S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, działa na rynku od ponad 12 lat, jest największą siecią hurtowni materiałów budowlanych w Polsce. PSB zrzesza 280 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 420 obiektach. Ich oferta obejmuje ponad 150 000 pozycji asortymentowych, pochodzących od ok. 450 dostawców krajowych i zagranicznych. Markę PSB zna dzisiaj 43% Polaków.
Od kilku lat Grupa Polskie Składy Budowlane tworzy w miastach powiatowych nowoczesne sklepy samoobsługowe sektora „dom i ogród” pod nazwą „PSB-Mrówka”. Obecnie działają 53 sklepy. Planowane są otwarcia kolejnych marketów.

Grupa PSB: trendy zmian cen (IX 2009 = 100)
Autor: Grupa PSB S.A.
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany