Materiały budowlane - ceny w I kwartale bez większych zmian

2010-04-13 12:24

W marcu 2010 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, wzrosły ceny w 4 grupach towarowych, w 3 spadły, a w 4 nie zmieniły się - trendy zmian cen materiałów budowlanych przedstawia Grupa PSB, największa sieć hurtowni materiałów budowlanych w Polsce.

Wzrost zanotowano w drewnie i materiałach drewnopochodnych (+1,5%), silikatach (+1,3%), chemii budowlanej (+1,2%) i gazobetonach (+0,9%). Spadły ceny materiałów izolacji termicznej (-3,5%), pokryć i folii dachowych, rynien (-1,7%) i suchej zabudowy (-0,8%).
W kategorii "inne" zanotowano bardzo wyraźny wzrost cen wyrobów stalowych (+17,4%), minimalny wzrost w przypadku cementu i wapna (+0,4%), farb i lakierów (+0,3%) oraz instalacji i techniki grzewczej, kanalizacji, odwodnień, wentylacji (+0,2%).
W pozostałych 3 grupach tej kategorii ceny nie zmieniły się.

Trendy zmian cen – dane Grupy PSB S.A.
Autor: Grupa PSB S.A.

Przychody PSB S.A. ze sprzedaży materiałów budowlanych w marcu 2010 r. były o 0,2% niższe niż przed rokiem, ale aż o 72% wyższe niż w lutym 2010 r. Dzięki temu rezultat I kwartału jest niższy "tylko" o 7,5% w porównaniu do zeszłego roku. Wzrost zakupów w marcu to wynik odbudowywania stanów magazynów przez kupców i wzrostu popytu na materiały budowlane ze strony klientów (po długiej i ostrej zimie).
Szacowane łączne przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących akcjonariuszami Grupy PSB S.A., w 2009 r., sięgnęły ok. 4,12 mld zł i były większe o 4,3% niż w roku poprzednim. Centrala PSB – Grupa PSB S.A. (centrala) osiągnęła w 2009 r. przychody ok. 1,2 mld zł, porównywalne do zeszłego roku. Markę PSB zna dzisiaj 36% Polaków.


Grupa Polskie Składy Budowlane S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, działa na rynku prawie 12 lat, jest największą siecią hurtowni materiałów budowlanych w Polsce, zrzeszającą 255 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 386 obiektach. Ich oferta obejmuje ponad 150 000 pozycji asortymentowych, pochodzących od ok. 450 dostawców krajowych i zagranicznych. A od kilku lat Grupa Polskie Składy Budowlane (PSB) tworzy w miastach powiatowych nowoczesne sklepy samoobsługowe sektora „dom i ogród” pod nazwą „PSB-Mrówka”. Ich celem jest uzupełnienie aktualnej oferty składów PSB o nowy asortyment, kupowany przede wszystkim przez klientów detalicznych, prosto z półek marketu. Sklepy te posiadają w ofercie od kilku do kilkunastu tysięcy pozycji asortymentowych. Obecnie działa 40 sklepów PSB-Mrówka. Planowane są otwarcia kolejnych marketów.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej