EUROloty

2008-08-14 15:29

O tym, że za ciasno jest na polskich lotniskach nikomu nie trzeba przypominać. Korzystamy z tego podniebnego środka transportu coraz częściej, a perspektywa EURO 2012 dodatkowo wymusza budowę nowych bądź modernizację istniejących portów. "Informacja o stanie przygotowań Polski do EURO 2012" - na miesiąc kwiecień 2008 roku - opracowana pod kierunkiem Janusza Piechocińskiego, wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury przedstawia plany rozwoju infrastruktury lotnisk. Niestety - nadal tylko plany...


ROZWÓJ SIECI LOTNICZEJ NA EURO 2012

I. Rozwój infrastruktury Państwowego Organu Zarządzania ruchem lotniczym
Orientacyjny koszt całkowity projektu: 357 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 304 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2007-2015 r., obiekty na terenie całego kraju.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.
Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej, ważny z punktu widzenia EURO 2012 dla wszystkich portów lotniczych w zakresie zwiększenia ich przepustowości.

II. Port lotniczy w Gdańsku
Budowa drugiego terminalu pasażerskiego wraz z infrastrukturą oraz rozbudową i modernizacja istniejących zasobów. Orientacyjny koszt całkowity: 149 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 74,7 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2009-2011 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: Port Lotniczy Gdańsk.

III. Port lotniczy w Gdańsku - modernizacja infrastruktury lotniskowej po stronie Airside
Orientacyjny koszt całkowity: 116 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 58 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2009-2011 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: Port Lotniczy Gdańsk.

IV. Port lotniczy w Katowicach - modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej
Orientacyjny koszt całkowity: 179 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 90 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2009-2014 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: GTL SA.

V. Port lotniczy w Katowicach - budowa nowego terminalu pasażerskiego C wraz z niezbędna infrastrukturą - etap I
Orientacyjny koszt całkowity: 135 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 68 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2010-2012 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: GTL SA.

VI. Port lotniczy w Krakowie - rozbudowa istniejącego terminalu pasażerskiego
Orientacyjny koszt całkowity: 184 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 92 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2009-2010 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: MPL Kraków - Balice.

VII. Port lotniczy w Krakowie - rozbudowa istniejącej infrastruktury lotniskowej
Orientacyjny koszt całkowity: 175 mln zł
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 88 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2008-2011 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: MPL Kraków - Balice.

VIII. Port lotniczy Warszawa - integracja terminalu 1 z terminalem 2 wraz z modernizacją terminalu T1
Orientacyjny koszt całkowity: 230 mln zł
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 115 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2010-2013 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: PPPL.

IX. Port lotniczy Wrocław - rozbudowa i modernizacja infrastruktury portowej i lotniskowej
Orientacyjny koszt całkowity: 256 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 128 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2007-2011 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: PL Wrocław S.A.

X. Port lotniczy Poznań - Ławica: rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej
Orientacyjny koszt całkowity: 176 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 88 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2008-2013 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: PL Poznań - Ławica.

Lista rezerwowa:

1. Port lotniczy w Krakowie - budowa nowego terminalu II wraz z infrastrukturą towarzyszącą
Orientacyjny koszt całkowity: 342 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 172 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2009-2013 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: MPL Kraków - Balice.

2. Port lotniczy Warszawa - modernizacja systemów lotniczych lotniska
Orientacyjny koszt całkowity: 43 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 22 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2008-2011 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: PPPL.

3. Utworzenie centrum szkolenia służb bezpieczeństwa i ratownictwa lotniskowego w porcie lotniczym Warszawa
Orientacyjny koszt całkowity: 72 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 36 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2009-2012 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: PPPL.

4. Port lotniczy Warszawa - stworzenie systemu paliwowego Hydrant
Orientacyjny koszt całkowity: 115 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 57,5 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2010-2011 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: PPPL.

5. Port lotniczy Warszawa - modernizacja nawierzchni lotniskowych i drogowych
Orientacyjny koszt całkowity: 251 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 126 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2009-2011 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: PPPL.

6. Port lotniczy Katowice - budowa budynku administracyjnego wraz z parkingami i siecią dróg
Orientacyjny koszt całkowity: 41,3 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 20,5 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2008-2009 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: GTL S.A.

7. Rozbudowa infrastruktury w celu zwiększenia możliwości operacyjnych lotniska MPL Katowice
Orientacyjny koszt całkowity: 108 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 54 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2007-2013 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: GTL SA.

8. Port lotniczy Wrocław - dodatkowe obiekty infrastruktury
Orientacyjny koszt całkowity: 37 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 19 mln zł
Przewidywany okres realizacji: 2008-2013 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: Port lotniczy Wrocław SA.

9. Port lotniczy Gdańsk - modernizacja infrastruktury lotniskowej po stronie Airside
Orientacyjny koszt całkowity: 46 mln zł.
Szacunkowa kwota dofinansowania unijnego: 23 mln zł.
Przewidywany okres realizacji: 2011-2013 r.
Instytucja odpowiedzialna za realizację: Port lotniczy Gdańsk.

kwiecień 2008 r.


"Informacja o stanie przygotowań Polski do EURO 2012", oprac. zespół pod kierunkiem Janusza Piechocińskiego, Wiceprzewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury (Adrian Furgalski - Zespół Doradców Gospodarczych TOR, Piotr Kiełbowicz - Zespół Doradców Gospodarczych TOR, Dariusz Kostrzębski - Railway Business Forum, Marcin Michalik - Zespół Doradców Gospodarczych TOR, Janusz Piechociński - Sejm RP, Jarosław Skarżyński - ZMPD), Warszawa, kwiecień 2008 r.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej

Materiał sponsorowany