Głównym projektantem gmachu nowej siedziby NOSPR wraz z otoczeniem jest Tomasz Konior. Gmach o powierzchni całkowitej 35 000m2, to obecnie jedna z najważniejszych i najbardziej nowoczesnych inwestycji kulturalnych w Polsce. Światowej klasy sala koncertowa, serce budowli, mieści prawie 1800 widzów. W tym budynku najważniejsza jest muzyka. To właśnie dlatego największym wyzwaniem dla inżynierów BuroHappold było zaproponowanie rozwiązań wspierających najwyższy, światowy poziom akustyki.
Rozwiązania akustyczne w dużej sali koncertowej w siedzibie NOSPR opracowało biuro projektowe Nagata Acoustics, z kolei akustykę w małej sali koncertowej oraz w studio nagrań opracowała polska firma Pracownia Akustyczna. Aby spełnić ich rygorystyczne wymagania inżynierowie z BuroHappold zbudowali model fizyczny sali w skali 1:10, który posłużył do laboratoryjnego potwierdzenia akustyki wnętrza, opracowanej wstępnie na bazie modelu komputerowego.
Pomysłem zespołu z BuroHappold na zredukowanie poziomu hałasu emitowanego przez urządzenia wentylacyjne w sali koncertowej i studiach nagrań było przeniesienie wentylatorni poza budynek główny, a w studiu nagrań zastosowano drewniane nawiewniki wyporowe, zaprojektowane i wykonane specjalnie na potrzeby tego projektu.
Rozprowadzenie mediów zaprojektowano w pilastrach elewacyjnych, co ograniczyło do minimum przenoszenie hałasu między pomieszczeniami. Salę koncertową otoczono atrium oraz pomieszczeniami pomocniczymi - salami prób, garderobami i salą kameralną dla ok. trzystu osób - mając na uwadze jej odizolowanie od hałasu z zewnątrz. Z tego samego powodu wszystkie ściany oraz zadaszenie wykonano z żelbetu. Inżynierowie BuroHappold zastosowali także rozwiązania umożliwiające ścisłą kontrolę wilgotności powietrza w sali koncertowej, co było szczególnie istotne z uwagi na znajdujące się w niej instrumenty muzyczne.
Śmiała architektonicznie koncepcja szklanej fasady projektu KONIOR STUDIO, znajdującej się przy głównym wejściu do budynku, wymagała także zastosowania niestandardowych rozwiązań konstrukcyjnych. Ściany sali koncertowej zaprojektowano z betonu barwionego na czarno, który nawiązuje do górniczej tradycji Śląska.
Nowa siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach została otwarta w październiku 2014 roku. Wartość tej spektakularnej inwestycji wyniosła 295 mln złotych. Warbud zrealizowal całość w ciągu 30 miesięcy.
BuroHappold otrzymało nagrodę Stowarzyszenia Polska Wentylacja PASCAL 2015 za projekt instalacji.

i