Tak wygląda budowa najdłuższego mostu w Małopolsce

2017-03-07 12:09
Najdłuższy most w Małopolsce
Autor: GDDKiA Most nad Wisłą w ciągu drogi ekspresowej S7 ma byc gotowy pod koniec lipca 2017

Most na drodze S7 w Krakowie na Wiśle powstaje w ciągu wschodniej części IV Obwodnicy Krakowa, która jest częścią drogi ekspresowej S7. W przyszłości połączy węzeł Przewóz (Rybitwy) z węzłem Igołomska. Most ma być gotowy z końcem lipca 2017 – podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Zobaczcie zdjęcia z budowy.

Powstająca przeprawa to będą to dwa, osobne dla każdego kierunku, podwieszone, wantowe mosty długości 706 m (w kierunku Bieżanów) i 695,5 m (kierunek Nowa Huta). Most będzie oddalony o około 1,6 km na wschód od istniejącego mostu Wandy.
Zobacz które miejsce wśród największych mostów w Polsce zajmuje najdłuższy most w Małopolsce>>

Najdłuższy most w Małopolsce
Autor: GDDKiA Przeprawa składa się z dwóch równoległych obiektów o długości 706 m i 695,5 m

Konstrukcje o ustroju nośnym sprężonym, z podwieszeniem w formie want i zespoloną środkową częścią przęsła podwieszonego mają pylony dwusłupowe w kształcie litery „A”. Estakady prowadzące na obiekty były betonowane na rusztowaniach stacjonarnych, natomiast konstrukcje stalowe przęseł nurtowych o długości 200 m, zostały zmontowane na estakadach i nasunięte podłużnie oraz opuszczone do odpowiednich wysokości. Następnie zamontowano 64 wanty (liny) i równolegle betonowano segmenty żelbetowej płyty pomostu.

Pod mostem przepływać będą mogły jednostki pływające nie wyższe niż 12,8 m – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Ukończono już podwieszanie ustrojów nośnych obu nitek. Trwają prace nad umocnieniem brzegów Wisły. Umocnienia prawego brzegu rzeki wykonano w 90% i rozpoczęto prace przy umacnianiu lewego brzegu. Wykonywana jest instalacja elektryczna na obiekcie i kapy chodnikowe.

Najdłuższy most w Małopolsce
Autor: GDDKiA

Wszystkie roboty ziemne, włącznie z nasypem drogi ekspresowej S7, nazywanej także Trasą Nowohucką, wykonano już w 95 proc. Na większości trasy położona jest warstwa wiążąca nawierzchni, a na 13 proc. warstwa ścieralna. Ukończono już przebudowę torów tramwajowych na ul. Igołomskiej oraz wiadukt w ciągu ul. Nad Drwinią. Pozostałe 11 obiektów (mosty i wiadukty) są w trakcie realizacji.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej