Tak wygląda budowa najdłuższego mostu w Małopolsce
Most na drodze S7 w Krakowie na Wiśle powstaje w ciągu wschodniej części IV Obwodnicy Krakowa, która jest częścią drogi ekspresowej S7. W przyszłości połączy węzeł Przewóz (Rybitwy) z węzłem Igołomska. Most ma być gotowy z końcem lipca 2017 – podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Zobaczcie zdjęcia z budowy.
Powstająca przeprawa to będą to dwa, osobne dla każdego kierunku, podwieszone, wantowe mosty długości 706 m (w kierunku Bieżanów) i 695,5 m (kierunek Nowa Huta). Most będzie oddalony o około 1,6 km na wschód od istniejącego mostu Wandy.
Zobacz które miejsce wśród największych mostów w Polsce zajmuje najdłuższy most w Małopolsce>>
Konstrukcje o ustroju nośnym sprężonym, z podwieszeniem w formie want i zespoloną środkową częścią przęsła podwieszonego mają pylony dwusłupowe w kształcie litery „A”. Estakady prowadzące na obiekty były betonowane na rusztowaniach stacjonarnych, natomiast konstrukcje stalowe przęseł nurtowych o długości 200 m, zostały zmontowane na estakadach i nasunięte podłużnie oraz opuszczone do odpowiednich wysokości. Następnie zamontowano 64 wanty (liny) i równolegle betonowano segmenty żelbetowej płyty pomostu.
Pod mostem przepływać będą mogły jednostki pływające nie wyższe niż 12,8 m – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Ukończono już podwieszanie ustrojów nośnych obu nitek. Trwają prace nad umocnieniem brzegów Wisły. Umocnienia prawego brzegu rzeki wykonano w 90% i rozpoczęto prace przy umacnianiu lewego brzegu. Wykonywana jest instalacja elektryczna na obiekcie i kapy chodnikowe.
Wszystkie roboty ziemne, włącznie z nasypem drogi ekspresowej S7, nazywanej także Trasą Nowohucką, wykonano już w 95 proc. Na większości trasy położona jest warstwa wiążąca nawierzchni, a na 13 proc. warstwa ścieralna. Ukończono już przebudowę torów tramwajowych na ul. Igołomskiej oraz wiadukt w ciągu ul. Nad Drwinią. Pozostałe 11 obiektów (mosty i wiadukty) są w trakcie realizacji.