Szybciej na Okęcie
Przedstawiciele konsorcjum, którego liderem jest Bilfinger Berger Budownictwo SA podpisali umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe na wybudowanie około 2 kilometrów torów ze stacji na Służewcu do Okęcia.
Dzięki tej inwestycji podróżni będą mogli w 20 minut przejechać pociągiem z Dworca Śródmieście do stacji PKP zlokalizowanej pod lotniskiem Okęcie. Wartość zamówienia wynosi 191,6 mln zł. Projekt będzie współfinansowany z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Budowa potrwa 20 miesięcy i zakończy się w 2011 roku.
Zakres robót planowanych do realizacji obejmuje budowę dwutorowej łacznicy, kompleksową modernizację nawierzchni kolejowej, budowę podstacji trakcyjnej i nastawni, wykończenie i wyposażenie obiektu przeznaczonego na stacje kolejową MPL Okęcie oraz przebudowę peronu na stacji Warszawa Służewiec.
Prace muszą zostać przeprowadzone w taki sposób, by nie kolidowały z robotami prowadzonymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – budową trasy N-S (trasa z północy na południe Warszawy, odciążająca m.in. Aleje Jerozolimskie - PAP) i ulicy Wirażowej. Inwestycje w okolicy lotniska planują też Zarząd Dróg Miejskich – budowę wiaduktu między ul. Cybernetyki a ul. 17 stycznia i PP Porty Lotnicze – budowę ulicy Gordona Bennetta.
Wykonawcą jest konsorcjum firm: Bilfinger Berger Budownictwo SA (lider) oraz partnerzy: Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych Grupa ZUE SA, Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa SA, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o., Kolejowe Zakłady Automatyki Katowice SA.