Dźwigary podnoszone były za pomocą lin parcianych, a nie metalowych - by nie uszkodzić powłoki antykorozyjnej stalowych elementów.
Wiosną 2006 zaplanowano betonowanie przęseł. Gotowy jest mur oporowy po stradomskiej stronie wiaduktu o wysokości 8 metrów. Wiadukt - a właściwie dwa odrębne, dla obu jezdni - będzie miał 165 metrów długości. Po rakowskiej stronie zaprojektowano bezkolizyjne skrzyżowanie z ul. Bór, zaś po stradomskiej - klasyczne z ul. Dojazdową. Zaślepiony zostanie za to południowy fragment ul. Bór - dojazd do niego zapewni łącznik zbudowany tuż pod murem oporowym, wyprowadzający ruch z ul. Bór do Dojazdowej.
Konsorcjum Płockiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych i zawierciańskiego Intercoru powinno zakończyć budowę wiaduktu na ul. Jagiellońskiej nie później niż 30 listopada.
Rośnie wiadukt w Częstochowie
2007-06-15
14:17
Trwa budowa wiaduktu na ul. Jagiellońskiej w Częstochowie, zamontowano dźwigary pod główne przęsło wiaduktu (36-metrowe, stalowe belki przerzucone nad torami) oraz pięć przęseł długości od 17 do 32 m. Prace wykonywał wielki dźwig samojezdny marki Krupp, mogący unieść 200 ton.