Rondo Kaponiera w Poznaniu - zaakceptowano projekt przebudowy

2010-04-07 12:44
Rondo Kaponiera
Autor: UM Poznań

Do maja 2012 roku zostaną zakończone prace związane z przebudową ronda Kaponiera w Poznaniu. Prace obejmą budowę nowego poziomu, na którym zlokalizowany zostanie przystanek "Pestki". Z mostu Uniwersyteckiego będą prowadziły do niego schody ruchome.

Rondo Kaponiera
Autor: UM Poznań
Rondo Kaponiera
Autor: UM Poznań

Po przebudowie przejście podziemne pod Kaponierą będzie mieć dwa poziomy, na których znajdą się punkty usługowe, sklepiki i kawiarnie. Zmieni się wygląd ronda również na zewnątrz. Na moście Uniwersyteckim powstaną betonowo-szklane konstrukcje mieszczące wejście na stację PST, zlokalizowaną na poziomie -2. Będą zatrzymywały się na niej wszystkie tramwaje "Pestki", które następny swój przystanek będą miały w obrębie 7 peronu Dworca Głównego PKP, po wybudowaniu Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego.

Zobacz jak będzie wyglądało Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Poznaniu.

Przy okazji inwestycji zostanie przygotowany skręt "Pestki" w ulicę Bukowską. Istnieje koncepcja, aby tramwaje przejeżdżały stamtąd tunelem pod ulicą aż do wysokości skrzyżowania ulic Grunwaldzkiej i Matejki. Plany te zostały uwzględnione w rozpoczynającej się w tym roku przebudowie ulicy Roosevelta.

Na poziomie -1 nowego ronda Kaponiera będzie nadal funkcjonowało przejście podziemne. Nowym elementem będą szklane kładki zawieszone nad przystankiem PST, po których będzie można się poruszać korzystając z wyższych poziomów. Na poziomie 0 znajdą się, jak dotąd, przystanki tramwajowe i autobusowe. Zaprojektowana zostanie zieleń, ławki i postawione nowe latarnie. Przebudowa przejść podziemnych w obrębie ronda Kaponiera uwzględni potrzeby osób niepełnosprawnych. Poza schodami ruchomymi będą zamontowane również windy.

Nowa inwestycja będzie objęta monitoringiem wizyjnym  miasta. Będąc głównym węzłem komunikacyjnym łączącym centrum miasta ze stadionem miejskim, lotniskiem oraz dworcem głównym stanie się miejscem przesiadkowym komunikacji miejskiej dla dziesiątek tysięcy poznaniaków na co dzień i kibiców podczas UEFA EURO 2012. Łączny koszt inwestycji sięgnie 150 milionów złotych.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej