Przetarg na nową linię tramwajową

2009-08-04 13:06

Za niespełna cztery miesiące zostanie ogłoszony wykonawca nowej linii tramwajowej, która połączy rondo Grzegórzeckie z os. Golikówka. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie ogłosiło przetarg, który ma wyłonić wykonawcę tej inwestycji.

"Otwarcie ofert odbędzie się 8 września. Wtedy poznamy, ile firm chce budować nową linię tramwajową wraz z budową prawie 1-kilometrowego odcinka ul. Kuklińskiego oraz estakady w ciągu ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich." - powiedział Zbigniew Palenica wiceprezes MPK SA w Krakowie.

Od tego dnia krakowski przewoźnik będzie miał trzy tygodnie na sprawdzenie poprawności wszystkich ofert. Przed rozstrzygnięciem przetargu trzeba będzie jeszcze poczekać na wynik kontroli Urzędu Zamówień Publicznych, który na weryfikację wszystkich dokumentów ma miesiąc.

"Jeżeli oferty będą prawidłowe i nie będzie protestów to zwycięzcę przetargu, który wybuduje nową linię tramwajową do os. Golikówka, poznamy w pierwszych dniach listopada. Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał 19 miesięcy." - mówi Zbigniew Palenica.

Nowa linia tramwajowa będzie miała długość 4,2 km. Będzie prowadziła od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego, a następnie przez budowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Golikówki. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym.
Na trasie nowej linii pojawi się pięć przystanków w każdym kierunku. Linia na całej długości będzie biegła wydzielonym torowiskiem. 
Budowa nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego do Płaszowa jest częścią unijnego projektu "Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap II". Beneficjentem i inwestorem całego projektu jest MPK SA w Krakowie.
Oprócz budowy nowej linii w ramach tego projektu zostanie przebudowana ul. Długa, zostaną również zakupione niskopodłogowe tramwaje o długości minimum 31 m i wyposażone w klimatyzację (przetarg na zakup nowych wagonów został już ogłoszony).
Wartość całego projektu jest szacowana na ok. 387 mln zł netto (472 mln zł brutto).
Połowa tej kwoty wpłynie z funduszy unijnych, natomiast druga połowa zostanie uzyskana z kredytu jaki MPK SA zaciągnie w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju oraz w Europejskim Banku Inwestycyjnym.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej