Ostatni odcinek S8 zrealizują firmy PORR Polska Infrastructure i Unibep

2016-02-22 12:08
betonowa nawierzchnia droga s8
Autor: GDDKiA Betonowa nawierzchnia to nowoczesna technologia stosowana dotychczas głównie na lotniskach. Rzetelne wykonanie nawierzchni betonowej znacząco podnosi trwałość drogi.

Została podpisana umowa na budowę ostatniego odcinka mazowieckiej S8. Wraz z rozpoczęciem sezonu budowlanego w realizacji będą wszystkie pozostałe fragmenty drogi pomiędzy Wyszkowem a Białymstokiem. W sumie 83 km za 2,3 mld zł.

Firmy PORR Polska Infrastructure i Unibep zerealizują 16-kilometrowy fragment drogi S8 pomiędzy węzłem Poręba, a istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej. Wartość kontraktu wynosi 404,46 mln zł. Czas na realizację to 22 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych od 15.XII do 15.III). Nawierzchnia trasy zostanie wykonana w technologii betonu cementowego. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz pasy awaryjne. Powstaną dwa węzły drogowe Dybki oraz Nagoszewo.
 
Zakres prac obejmuje m.in.: przebudowę istniejących ciągów komunikacyjnych krzyżujących się z projektowaną inwestycją, budowę dróg dojazdowych, systemów odwodnień oraz wiaduktów, kładek dla pieszych. Ma powstać również kanalizacja deszczowa i tłoczna oraz przepompownia wód deszczowych, kanał technologiczny, sieć wodociągowa, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne, przejścia i przepusty dla zwierząt, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe, bariery ochronne.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej