Ostatni odcinek S8 zrealizują firmy PORR Polska Infrastructure i Unibep

2016-02-22 12:08
betonowa nawierzchnia droga s8
Autor: GDDKiA Betonowa nawierzchnia to nowoczesna technologia stosowana dotychczas głównie na lotniskach. Rzetelne wykonanie nawierzchni betonowej znacząco podnosi trwałość drogi.

Została podpisana umowa na budowę ostatniego odcinka mazowieckiej S8. Wraz z rozpoczęciem sezonu budowlanego w realizacji będą wszystkie pozostałe fragmenty drogi pomiędzy Wyszkowem a Białymstokiem. W sumie 83 km za 2,3 mld zł.

Firmy PORR Polska Infrastructure i Unibep zerealizują 16-kilometrowy fragment drogi S8 pomiędzy węzłem Poręba, a istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej. Wartość kontraktu wynosi 404,46 mln zł. Czas na realizację to 22 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych od 15.XII do 15.III). Nawierzchnia trasy zostanie wykonana w technologii betonu cementowego. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz pasy awaryjne. Powstaną dwa węzły drogowe Dybki oraz Nagoszewo.
 
Zakres prac obejmuje m.in.: przebudowę istniejących ciągów komunikacyjnych krzyżujących się z projektowaną inwestycją, budowę dróg dojazdowych, systemów odwodnień oraz wiaduktów, kładek dla pieszych. Ma powstać również kanalizacja deszczowa i tłoczna oraz przepompownia wód deszczowych, kanał technologiczny, sieć wodociągowa, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne, przejścia i przepusty dla zwierząt, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe, bariery ochronne.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej