Nowy projekt trasy W-Z
Eksperci z firmy Faber Maunsell i TransEko przedstawili koncepcję przebudowy jednej z głównych warszawskich arterii. Projekt zakłada wydzielenie pasa autobusowo-tramwajowego. Dzięki temu komunikacja miejska mogłaby jeździć ponad trzykrotnie szybciej niż dotychczas.
Projekt zakłada, że tramwaje nie będą już stały w korkach na Trasie W-Z, bo na torowisko nie będą już wpuszczane samochody. Razem z tramwajami trasą na odcinku od ulicy Targowej do Placu Bankowego pojadą autobusy. Będą zatrzymywać się na tych samych przystankach. W projekcie uwzględniono także budowę nietypowych wiat, które mają chronić cały przystanek, jak również remont torowiska i zainstalowanie sygnalizacji świetlnej.
Całość zaprojektowana została z myślą o skróceniu czasu podróży. Po wydzieleniu osobnego pasa czas przeprawy przez most zajmie niecałe pięć minut. Teraz pasażerom w godzinach szczytu pokonanie trasy zajmuje 20-25 minut.
Cała przebudowa kosztować ma 89mln zł. Zarząd Tramwajów Warszawskich starać się będzie o fundusze z Unii Europejskiej. Rozpoczęcie inwestycji planowane jest na lata 2009-2010.