Nowy projekt trasy W-Z

2007-05-23 15:57

Eksperci z firmy Faber Maunsell i TransEko przedstawili koncepcję przebudowy jednej z głównych warszawskich arterii. Projekt zakłada wydzielenie pasa autobusowo-tramwajowego. Dzięki temu komunikacja miejska mogłaby jeździć ponad trzykrotnie szybciej niż dotychczas.

Projekt zakłada, że tramwaje nie będą już stały w korkach na Trasie W-Z, bo na torowisko nie będą już wpuszczane samochody. Razem z tramwajami trasą na odcinku od ulicy Targowej do Placu Bankowego pojadą autobusy. Będą zatrzymywać się na tych samych przystankach. W projekcie uwzględniono także budowę nietypowych wiat, które mają chronić cały przystanek, jak również remont torowiska i zainstalowanie sygnalizacji świetlnej.

Całość zaprojektowana została z myślą o skróceniu czasu podróży. Po wydzieleniu osobnego pasa czas przeprawy przez most zajmie niecałe pięć minut. Teraz pasażerom w godzinach szczytu pokonanie trasy zajmuje 20-25 minut.

Cała przebudowa kosztować ma 89mln zł. Zarząd Tramwajów Warszawskich starać się będzie o fundusze z Unii Europejskiej. Rozpoczęcie inwestycji planowane jest na lata 2009-2010.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej