Nowy harmonogram budowy infrastruktury wokół Okęcia
Jesienią 2007 roku na lotnisko Okęcie będzie można dojeżdżać nową ulicą z Ursynowa. Rok później ma tam także dotrzeć kolej. Takie są wspólne plany rządu i władz Warszawy.
Obie strony właśnie zaktualizowały porozumienie sprzed dwóch lat w sprawie poprawy dojazdu na największe lotnisko w Polsce. W aneksie zapisano nowe terminy oddania poszczególnych inwestycji. Od września 2007 roku mieszkańcy Ursynowa i Wilanowa, jadąc na Okęcie, nie będą skazani na zatłoczoną ul. Marynarską. Do użytku ma być oddany nowy wiadukt nad torami linii radomskiej, który znajdzie się na przedłużeniu ul. Poleczki. Już prawie wszystkie działki zostały wykupione pod tę inwestycję. Niebawem wybierany będzie wykonawca, który wczesną wiosną 2007 roku zacznie budowę. Miasto zobowiązało się, że równocześnie poszerzy do dwóch jezdni ul. Poleczki. Na dotrzymanie terminu nie ma raczej szans, bo z powodu protestów okolicznych mieszkańców nie ma nawet decyzji o lokalizacji tej drogi, nie mówiąc już o projekcie.
Ambitną deklarację złożyli również kolejarze. Do końca 2008 r. na lotnisko chcą doprowadzić tory. Muszą m.in. zbudować półtorakilometrowy tunel, odnogę linii radomskiej. Pasażerowie będą wysiadać na podziemnej stacji w pobliżu istniejącego terminalu - od niedawna w tym miejscu widać wykopy. Kolejarze chcieliby też wyremontować istniejące tory między Okęciem a Dworcem Zachodnim i zbudować dwie nowe stacje - przy al. Żwirki i Wigury i pod Al. Jerozolimskimi.
Rząd i ratusz deklarują też budowę dróg ekspresowych wokół lotniska. Do końca 2008 r. ma być gotowy fragment Trasy N-S od Marynarskiej wzdłuż linii radomskiej wraz z dwukilometrowym odcinkiem Południowej Obwodnicy Warszawy do ul. Puławskiej. Rok później powinna się zakończyć budowa Południowej Obwodnicy Warszawy od granic Piastowa skrajem Ursusa i Włoch do Okęcia.