Nowy terminal zbudowało polsko-hiszpańskie konsorcjum Ferrovial Agroman, Budimex i Estudio Lamela. Powstał on na prawo od starego budynku - patrząc od strony wjazdu. W nowym szklanym gmachu pasażerowie obsłużeni zostaną 1 grudnia. Powierzchnia hali jest dwukrotnie większa w porównaniu ze starą częścią. Terminal utrzymany jest w szarej kolorystce. Od granitowych posadzek i stalowych filarów odróżniają się tylko oznaczenia kierujące do poszczególnych części portu. Na razie połowa podróżujących nadal będzie trafiać do starego dworca. Stopniowo powstawać będą także punkty usługowe. Tuż przed otwarciem terminalu drogowcy remontowali dojazdy do lotniska.
Nowoczesny terminal pasażerski będzie miał przepustowość 6,5 miliona podróżnych w ciągu roku. Wraz z Terminalem 1 pozwoli on obsłużyć 10 milionów pasażerów. Oddanie do użytku części terminalu nie oznacza zmniejszenia gigantycznego tłoku. Hala odlotów w całości zostanie otwarta 30 kwietnia 2007 roku. Wtedy też pasażerowie obsługiwani będą w lepszych warunkach.