Metro Warszawskie pokazało nowe stacje: trzy na Targówku i dwie w stronę Bemowa

2016-02-25 10:40
metro warszawskie koncepcja bemowo
Autor: Metro Warszawskie

Na początku 2015 r. Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na koncepcję architektoniczną dwóch kolejnych odcinków II linii metra. Projekty złożyło sześć firm, z których sąd konkursowy wybrał po jednym dla każdego z odcinków.

Projekty konkursowe były analizowane biorać pod uwagę, m.in.: rozwiązania architektoniczne, walory eksploatacyjne, powiązanie z innymi środkami komunikacji, koszty wykonania, oddziaływanie na środowisko. Z sześciu projektów konkursowych jury wybrało: konsorcjum Biura Projektów „Metroprojekt” z AMC Andrzej M. Chołdzyński dla części wolsko-bemowskiej (roboczo nazywanych Wola Park i Powstańców Śląskich) i ILF Consulting Engineers Polska dla odcinka na Targówku (roboczo nazywanych Zacisze, Kondratowicza i Bródno). Zgodnie z planami miasta budowa tych stacji ma się zakończyć do 2022 r.

metro warszawskie koncepcja targowek
Autor: Metro Warszawskie
metro warszawskie koncepcja targowek
Autor: Metro Warszawskie

Budowa metra w Warszawie

Po uzyskaniu wszystkich niezbędnych pozwoleń rozpocznie się budowa dwóch nowych odcinków II linii metra w stronę Bemowa i Targówka (3+3). Wykonawcy będą mieli 38 miesięcy na budowę od momentu podpisania umowy. Budowa kolejnych dwóch stacji na Woli i Bemowie oraz trzech stacji na Bródnie ma się rozpocząć bezpośrednio po zakończeniu rozbudowy 3+3, czyli trzech stacji w na Woli i trzech na Targówku. Dla odcinka wschodniego będzie to oznaczało zakończenie II linii, natomiast na Bemowie w planach są jeszcze dwie stacje oraz nowa stacja techniczno-postojowa zlokalizowana w Morach. Obecnie trwa procedura wydawania decyzji lokalizacyjnej i decyzji środowiskowej dla odcinków 3+2.

Miasto też zapowiada rychłe rozpoczęcie budowy odcinków II linii na zachód i na północny-wschód. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: „Wolska” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Moczydło” (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (1 147 999 590 zł brutto).

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła firma Astaldi S.p.A. z Włoch (1 066 741 483,79 zł brutto).

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej