Co na Czerniakowskiej bis?
Czerniakowska bis to popularna nazwa nowej dwujezdniowej al. Polski Walczącej na przedłużeniu ul. Gagarina, łączącej ul. Czerniakowską z ul. Wolicką przez ul. Nehru, długości 1,9 km. W pasie dzielącym jezdnie, na odcinku od planowanych ulic Melomanów i Wschodniej, powstała rezerwa na planowaną tam trasę tramwajową – zanim ona powstanie pojadą tym pasem autobusy.
Na Czerniakowskiej bis powstały cztery pełne skrzyżowania i dwa skrzyżowania tylko ze skrętami w prawo, wzdłuż chodników będą ścieżki rowerowe. Koszt inwestycji zaplanowano na 39,5 mln zł. Generalnym wykonawcą Czerniakowskiej bis jest Budimex, który ma tam swoje tereny pod inwestycje mieszkaniowe, gdzie powstaje Osiedle Wiślany Mokotów.
Czerniakowska bis - dlaczego była zamknięta?
Inwestycja „Czerniakowska bis”, zgodnie z terminem wyznaczonym na jej budowę przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie od kwietnia 2017 do stycznia 2019, oficjalnie nie było opóźnienia. Kierowców jednak drażniło, że ulica od października wyglądała na gotową, ale wciąż była zamknięta dla ruchu. Okazało się, że Czerniakowska bis czekała jeszcze na podłączenie energii elektrycznej.
Czerniakowska bis, zgodnie z planem wykonawcy, została włączona do ruchu w sobotę 2 lutego 2019.

i

i