Bytom ma kolejny odcinek obwodnicy
Oddany do użytku fragment ma 2,2 km długości. Oficjalnego otwarcia (5.09) dokonał prezydent Bytomia - Piotr Koj.
Bytomski odcinek obwodnicy jest częścią Obwodnicy Północnej Aglomeracji Górnośląskiej. Trasa ta ma być jedną z najważniejszych dróg w regionie, która usprawni komunikację między śląskimi miastami oraz połączy Kraków z Wrocławiem. Dzięki nowemu węzłowi Bytom uzyska szybkie połączenie z przyszłą autostradą A1 oraz lotniskiem w Pyrzowicach.
Roboty drogowe rozpoczęły się w maju 2006 roku. W rejonie nowej drogi kompleksowo przebudowano kanalizację, sieć wodociągową, energetyczną i telekomunikacyjną oraz wybudowano trzy wiadukty.
Na potrzeby drogi przebudowano także infrastrukturę kolejową: powstał 100-metrowy tunel pod torami kolejowymi i ulica Celną. Przebudowane zostały także ulice: Strzelców Bytomskich - dobudowano drugą jezdnię i ciągi pieszo-rowerowe, Nowocelna, Węglowa, Leśna i Celna.
Nowa droga jest kontynuacją wybudowanego w latach 1994-2000 - liczącego 1,4 km - I etapu obwodnicy. Odciąży ona centrum miasta przede wszystkim z ruchu tranzytowego. Nowy odcinek łączy ulicę Strzelców Bytomskich z ulicą Celną - łączącą się bezpośrednio z DK nr 4. Budowa ostatniego fragmentu ma ruszyć w przyszłym roku.
Projekt dofinansowany był ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Inwestycja kosztowała 86 mln zł, z czego ok. 24 mln pokryło miasto Bytom.
Wykonawcą prac była firma Budimex Dromex SA, nadzór nad inwestycją prowadziła firma ECM Group Polska sp. z o.o. Nadzór autorski nad projektem pełniło konsorcjum: Rejonowe Przedsiębiorstwo Inwestycji sp. z o.o. (lider konsorcjum), Zakład Inżynierii Ruchu W. Sylwestrzak i S-ka s.j., Przedsiębiorstwo Projektowo-Wykonawcze i Usług Techniczno-Handlowych ELKOL sp. z o.o.
wrzesień 2008