Budowa mostu w Toruniu. ZDJĘCIA

2012-04-24 14:08
Budowa mostu w Toruniu
Autor: UM Toruń Budowa mostu w Toruniu. Betonowe filary podpór

Jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Toruniu, budowa mostu przez Wisłę nabrała tempa. Generalny wykonawca, Strabag zabetonował ławy fundamentowe na obu stronach podpór brzegowych. Widać już cały zarys stalowej konstrukcji. Roboty budowlane mają zakończyć się w 2013 roku. Zobacz zdjęcia.

Budowa mostu przez Wisłę, to strategiczna inwestycja dla Torunia. Generalny wykonawca, Strabag aktualnie kończy roboty budowlane związane ze scalaniem stalowych elementów prawo i lewobrzeżnych estakad. Z dnia na dzień, po obu stronach wisły Widać coraz dłuższą konstrukcję obiektu.

Przeczytaj również: Osiedle Harmonia. Strabag buduje własne mieszkania w bydgoskim

Budowa mostu a roboty budowlane

Budowa 540 metrowego mostu idzie pełną parą. Roboty budowlane weszły w kolejną fazę.
W miniony weekend 20 kwietnia, wykonawca rozpoczął demontaż torowiska na pl. Daszyńskiego. Monotwane są kolejne stalowe elementy estakady Żółkiewskiego. Pomiędzy betonowymi filarami podpór budowlańcy przygotowali podbudowę i ruszyli z układaniem płyt betonowych pod wieże tymczasowego podparcia mostu. Na podporze pylonowej P2 zamontowano stalowe rdzenie z wykonanym wcześniej zbrojeniem. Równocześnie dobiega końca budowa prawo i lewobrzeżnych estakad nad terenami zalewowymi. Po prawej stronie Wisły oprócz filarów łącznic, do wykonania zostały także filary na podporach 7 i 8 mostu, które znajdowały się w zbiorniku wodnym starorzecza Wisły. Strabag przewiduje, że do końca maja, ropocznie montaż estakad na prawobrzeżnych podporach. Obecnie montaż stalowej konstrukcji po lewej stronie jest na ukończeniu. Robotnicy montują kolejne segmenty i spawają styki poprzecznic ustroju nośnego. Widać już cały zarys mostu nad terenami zalewowymi. Przy budowie pracuje 155 osób.

Most w Toruniu

Most w Toruniu będzia miał 540 metrów długości. Obiekt architektonicznie będzie nawiązywał do miejskiego mostu kolejowego i drogowego. Nowo budowany obiekt będzie podwieszony na stalowej konstrukcji i zbudowany z dwóch przęseł lukowych o długości 270 metrów każde. Most w Toruniu będzie podparty na jednej podporze w nurcie Wisły. Inwestycja o wartości 753 mln złotych, ma zostać wybudowana w 2013 roku. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych w kwocie 327 mln złotych.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej