Wkrótce powstanie Fashion House Warszawa

2007-05-29 16:37

Firma The Outlet Company (TOC) wybuduje Fashion House Warszawa, kompleks handlowo-rozrywkowy. Będzie to trzecia inwestycja tej firmy w Polsce. Inwestor już uzyskał pozwolenie na budowę. Otwarcie nowego centrum zaplanowano na listopad 2005 roku.

"Fashion House Warszawa to nasza trzecia inwestycja w Polsce. W lutym 2004 roku oddaliśmy do użytku centrum wyprzedaży sklepów fabrycznych w południowej Polsce - Fashion House
Sosnowiec. Kompleks ten zapoczątkował ekspansję firmy The Outlet Company zarówno w Polsce jak i w regionie Europy Środkowej. We wrześniu 2004 roku rozpoczęliśmy budowę Fashion House Gdańsk, którego otwarcie zaplanowane jest na lipiec 2005 roku. Plany TOC na kolejnych kilka lat obejmują także budowę tego typu obiektów we Wrocławiu i Poznaniu" - powiedział Patrick Van Den Bossche, dyrektor firmy The Outlet Company.

Fashion House Warszawa będzie zlokalizowane na południowo-wschodnich obrzeżach Warszawy, w gminie Piaseczno, u zbiegu ulicy Puławskiej i Energetycznej. Zajmie ono działkę o powierzchni około 8 hektarów.
Całkowita powierzchnia budynku wyniesie prawie 24 000 m2.
Budowa będzie przebiegała dwuetapowo; w pierwszym etapie powstanie ok. 12 tys. m.kw. powierzchni użytkowej.
W nowym obiekcie zaprojektowano około 80 sklepów, kawiarnie i restauracje, które pomieszczą 200 gości oraz parking na 1200 samochodów.

Inspiracją dla wszystkich projektów The Outlet Company jest lokalna historia i architektura.
Dla Centrum Fashion House Sosnowiec źródłem inspiracji była XIX-wieczna architektura dworca kolejowego.
Dla Fashion House Gdańsk inspiracją architektów był port rybacki - centrum zostało zaprojektowane w formie wioski rybackiej.
Tematem przewodnim architektury kompleksu Fashion House Warszawa jest natomiast warszawska Starówka.

"Jesteśmy przekonani, że ta wyjątkowa architektura sprawi, że zarówno najemcy jak i klienci oraz mieszkańcy Piaseczna będą cieszyć się z niepowtarzalnej atmosfery centrum" - powiedział Jan Demyere z belgijskiej pracowni architektonicznej "the OFFICE", która zaprojektowała centrum. Jan Demyere wierzy, że kamienne uliczki, historyczne witryny sklepów, restauracje i bary, razem z miejskimi skwerami sprawią, że Fashion House Warszawa stanie się kolejną atrakcją stolicy.
TOC zainwestuje także w lokalną infrastrukturę. Firma przeprowadzi modernizację skrzyżowania ulicy Puławskiej z Energetyczną i całkowicie zmodernizuje ulicę Energetyczną - powstaną dwa pasy jezdni, rondo i inteligentna sygnalizacja świetlna. Inwestycje infrastrukturalne pochłoną około 1 mln euro. 

The Outlet Company, która została utworzona przez firmę deweloperską Liebrecht & Wood oraz zespół brytyjskich specjalistów ds. kompleksów outletowych, na polskim rynku nieruchomości handlowych działa od pięciu lat. Na rynkach międzynarodowych firma jest obecna od ponad 30 lat.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej