Centrum handlu i rozrywki za 100 milionów euro
Firma Chelverton International otrzymała w marcu pozwolenie na budowę regionalnego centrum handlowego w Katowicach o powierzchni 70.000 m2, zlokalizowanego na 30 ha.
Pierwsza faza realizacji projektu dotyczy infrastruktury. Roboty prowadzone przez Chelverton International i Spółkę Drogowa Trasa Średnicowa ropoczęto w listopadzie 2001 roku. Na maj zaplanowano oddanie do użytku skrzyżowania dojazdowego, a latem bieżącego roku będzie gotowy nowy dojazd do przyszłego centrum handlowego i rozpoczną się prace nad przygotowaniem terenu pod budowę obiektu. Silesia Park powstanie na 30 hektarowej działce.
Poprawa stanu dróg znajdujących się w pobliżu nowego centrum jest częścią całościowej inwestycji. Obejmuje poszerzenie ulicy Chorzowskiej (4 pasy) łączącej Gliwice, Zabrze, Rudę Śląską, Świętochłowice, Chorzów i Katowice oraz budowę nowego dojazdu do Silesia Park - na jego realizację firma Chelverton wydała 4,5 miliona dolarów.
Silesia Park jest ważną inwestycją dla śląskiej aglomeracji. Nie tylko wpłynie na podniesienie jakości życia mieszkańców poprzez funkcje handlowo- rozrywkowe i nowe miejsca pracy, ale poprzez poprawę infrastruktury. - podkreśla Piotr Kaszyński, partner i szef departamentu wynajmu powierzchni handlowych w Healey & Baker, agenta centrum.
Ogólne dane:
- powierzchnia obiektu brutto: około 88 000 m2
- powierzchnia obiektu do wynajmu netto: 70 000 m2
- liczba miejsc parkingowych: 2630 (w tym 485 na parkingu podziemnym)
W skład centrum wejdzie hipermarket, galeria handlowa, restauracje oraz część rozrywkowo-rekreacyjnej.
Autorem projektu architektonicznego jest Chapman Taylor Partners. Wykonawca projektu jeszcze nie został wyłoniony, przetarg jest w trakcie realizacji.
Szacunkowy całkowity koszt inwestycji to 100 mln euro, termin otwarcia centrum zaplanowano jesienią 2003 roku.