Tylko dwóch wykonawców A1 i A2 chce naprawić szczeliny na A2. GDDKiA wyciąga konsekwencje

2012-03-05 15:39
Szczeliny na A2
Autor: GDDKiA Autostrada A2. Szczeliny są zabezpieczane przed wnikaniem wody oraz przed dalszym pękaniem (to jeszcze nie są czynności  naprawcze)

Autostrada A2 z Łodzi do Warszawy ma szczeliny w asfaltowej nawierzchni. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zbadała sprawę i wezwała do naprawy wykonawców autostrady A1 i A2. Firmy miały przedstawić propozycje naprawy do 4 marca. Tylko dwóch z jedenastu wykonawców złożyło plan naprawczy. GDDKiA wyciąga konsekwencje wobec pozostałych.

Szczeliny na A2.
Autor: GDDKiA Asfaltowa nawierzchnia nacięta przez wykonawcę piłą mechaniczną, co spowodowało szczeliny

Budowana Autostrada A2 z Łodzi do Warszawy ma szczeliny w asfaltowej podbudowie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ustaliła, że prawdopodobnie przyczyną popękanej nawierzchni są ostanie mrozy. W wyniku czego, GDDKiA wezwała do naprawy wszystkich, jedenastu wykonawców, którzy budowali autostradę A1 i A2 na poszczególnych odcinkach. Łącznie Generlana zobowiązała do przedstwienia planu naprawczego 11 firm.

Przeczytaj również: Autostrada A2. Szczeliny w nawierzchni. GDDKiA bada sprawę

Firmy wezwane przez GDDKiA

Do przedstawienia programów naprawczych zostali wezwani wykonawcy A2 odcinków Stryków-Konotopa (Budimex, DSS, Eurovia, Mostostal Warszawa i Strabag) oraz do wszyscy wykonawcy A1 - odcinek Czerniewice-Stryków (SRB, Poldim, Sando, Johann Bunte, PBG).
Firmy miały złożyć plany naprawcze do 4 marca. Propozycje naprawy przedstawiły tylko dwie z nich.

Autostrada A2. Które firmy złożyły plan naprawczy?

Programy naprawcze - propozycje technologii naprawy spękań poprzecznych mas bitumicznych - złożyli wykonawcy odcinków A1 Kowal – Sójki (SRB CIVIL Engineering Ltd) oraz A1 Kotliska – Piątek (Sando Budownictwo Polska).

Jak wykonawcy odcinka A1 chcą naprawić szczeliny?

Przedstawiony plan naprawczy obejmuje wstępne oczyszczenie nawierzchni w miejscach, gdzie wystąpiły szczeliny, nacięcie lub frezowanie miejsc pęknięć oraz wypełnienie odpowiednimi materiałami i zabezpieczenie właściwe dla danego pęknięcia. Oba programy naprawcze są aktualnie analizowane przez GDDKiA w zakresie zgodności z Warunkami Kontraktu.

Stanowisko GDDKiA wobec wykonawców, którzy nie zgłosili planu naprawczego

Autostrada A2 budowana jest przez pięć firm. Żaden z wykonawców budujących autostradę na odcinku Stryków-Konotopa nie przedstawił w wyznaczonym terminie planu naprawczego. GDDKiA zastosowała wobec nich procedurę określona w klauzuli 15.1 FIDIC (międzynarodowe zasady prowadzenia kontraktu), wzywająca firmy do natychmiastowego przystąpienia do działań naprawczych. Postępowanie obejmuje również tych wykonawców A1, którzy nie przedstawili programów naprawczych. W przypadku kolejnego uchylania się wykonawców od przedstawienia i wdrożenia planu naprawczego, GDDKiA - zgodnie z klauzulą 15.2 będzie - uprawniona do odstąpienia od kontraktów. Wyniki z badań zleconych, co do powodu spękań i szczelin będą znane 20 marca.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej