Most Grota-Roweckiego ma tego samego wykonawcę co II linia metra
Z 20 wykonawców, których GDDKiA zaprosiła do kolejnego etapu przetargu na przebudowę mostu Grota-Roweckiego w Warszawie, do finału doszło sześciu. A przetarg wygrała firma, która buduje obecnie II linię metra. GDDKiA na tę inwestycję planowała wydać około 1 mld zł, wyda o 40% mniej.
Oczywiście chodzi o firmę Astaldi S.p.A., która w konsorcjum z Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów złożyła najkorzystniejszą ofertę - 544 498 624 zł. Wykonawca będzie miał 27 miesięcy na całe przedsięwzięcie. Zadania obejmuje m.in. poszerzenie mostu Grota-Roweckiego do pięciu pasów ruchu, w obu kierunkach (dwa dla drogi S8 i trzy dla ruchu lokalnego), przebudowę Trasy AK od ul. Modlińskiej do ul. Powązkowskiej, przebudowę węzłów Modlińska i Powązkowska, postawienie ekranów akustycznych, budowę chodników i ścieżek rowerowych, zagospodarowanie terenu zielenią. Przebudowywany odcinek ma około 4 km długości.
Teraz dokumentacja przetargowa trafiła do kontroli przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeżeli wszystko będzie w porządku, to podpisanie umowy planowane jest na kwiecień.
Kwota, którą zaoferowało w przetargu konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów to niecałe 60% kwoty, jaką na GDDKiA zamierzała wydać na tę inwestycję. Pozostałe cztery konsorcja i jedna firma przebudowę mostu Grota-Roweckiego wyceniły na:
Metrostav a.s. - 796 304 041 zł
FCC Construccion SA i IDS-BUD SA - 835 888 320 zł
Mota-Engil Central Europe SA i Mota-Engil Engenharia e Construcao - 897 022 196 zł
POL-AQUA SA i Dragados SA - 920 142 626 zł
Budimex SA i Ferrovial Agroman SA - 1 781 681 555 zł.
Miejmy nadzieję, że wspólny wykonawca nie zaszkodzi ani budowie II linii metra ani przebudowie mostu Grota-Roweckiego.