KOŁO – najlepiej rozpoznawana marka w branży wyposażenia łazienek

2010-07-22 8:00
Salon Łazienek KOŁO w Krakowie
Autor: Sanitec Koło Sp. z o.o. Salon Łazienek KOŁO w Krakowie

Pentor Research International przeprowadził niezależne badanie, którego część dotyczyła spontanicznej znajomości marek i reklam produktów remontowo-budowlanych. Najlepiej rozpoznawaną w Polsce marką w branży wyposażenia łazienek jest KOŁO.

Badanie „Rynek materiałów budowlanych w Polsce. Plany remontowo-budowlane polskich gospodarstw domowych w 2010 oraz ich realizacja w zeszłym roku” Pentor Research International przeprowadził na reprezentatywnej grupie Polaków. Wynika z niego, że w 2010 r. prace remontowe w domu lub mieszkaniu zamierza wykonać prawie 29% gospodarstw domowych. Każde z nich planuje wydać na remont blisko 17 tys. zł.

Nowoczesna marka

KOŁO jest najlepiej znaną marką w branży wyposażenia łazienek. W ogólnym rankingu brano pod uwagę znajomość 179 marek. Na czołowych miejscach znalazły się m.in. Atlas, Dekoral i Śnieżka. KOŁO zajmując wysokie 12 miejsce w klasyfikacji generalnej, było najlepiej znaną marką spośród firm branży wyposażenia łazienek. Ankietowani pytani o produkty do aranżacji łazienek najczęściej wymieniali KOŁO. Do tak dużej popularności marki przyczyniła się nie tylko szeroko pojęta komunikacja marketingowa, ale przede wszystkim bogata oferta produktowa (wyroby do łazienek prywatnych i publicznych,  łazienek dziecięcych, dla osób niepełnosprawnych) oraz  jakość wyrobów.

- Politykę Sanitec KOŁO wyraża hasło „Idee i rozwiązania dla łazienek”. Dążymy do upowszechnienia wśród Polaków całościowej koncepcji nowoczesnej łazienki, by podnosić standard zarówno wnętrz prywatnych, jak i publicznych. Proponowane przez nas rozwiązania to połączenie funkcjonalności oraz stylistyki zgodnej z aktualnymi trendami – mówi Przemysław Powalacz, prezes zarządu Sanitec KOŁO.

Marka o ugruntowanej pozycji

Strategia firmy zakłada regularne inwestycje w wizerunek marki, także w czasach spowolnienia gospodarczego. Wyrazem tego było otwarcie salonu w Krakowie i uruchomienie nowego serwisu internetowego w 2009 r. Marka KOŁO w trudnym dla branży okresie urzymała poziom sprzedaży, a produkty kolskiego producenta zaczęły zdobywać rynki bałkańskie, bliskowschodnie, a nawet północno-afrykańskie.

- Przygotowaliśmy się na czas spowolnienia gospodarczego, opracowując scenariusze postępowania w różnych sytuacjach problemowych. Na szczęście dotychczas nie musieliśmy z nich korzystać, ale praca nad nimi była okazją, by lepiej przyjrzeć się funkcjonowaniu przedsiębiorstwa oraz zoptymalizować niektóre obszary działania. Wygląda na to, że przyjęta strategia przynosi efekty i jesteśmy obecnie najbardziej znaną marką w branży wyposażenia łazienek. Wynik ten cieszy tym bardziej, że kluczowe strategiczne działania związane ze wzmocnieniem wizerunku marki Koło w Polsce dopiero przed nami – finalizujemy nad nimi prace w chwili obecnej. Liczę, że przyczynią się do utrzymania pozycji lidera – mówi Przemysław Powalacz.

Przemysław Powalacz, prezes zarządu Sanitec KOŁO
Autor: Sanitec Koło Sp. z o.o. Przemysław Powalacz, prezes zarządu Sanitec KOŁO
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej