Biurowce. Panel akustyczny Oktav - panaceum na uciążliwy hałas w przestrzeni biurowej

2012-03-02 14:05
Panel akustyczny Oktav panaceum na uciążliwy hałas w biurze
Autor: Kinnarps Polska Panel akustyczny Oktav ogranicza uciążliwy hałas

Biuro typu open space generuje hałas - dźwięk łatwo się w nim rozchodzi i odbija od twardych powierzchni ścian, sufitów, podłóg czy okien. Efektem jest pogłos, co uniemożliwia koncentrację. Aby temu zaradzić, stworzono nowy model paneli akustycznych - Panel Oktav. Powstał on, przede wszystkim z myślą o specyficznych warunkach pracy biurowej, ale dla Kinnarps liczy się również troska o środowisko, dlatego do produkcji panelu użyto tworzywa re:fill.

 Aż 57% osób pracujących w otwartych przestrzeniach i biurach typu open space uznaje poziom panującego w nich hałasu za uciążliwy. Tak mówią wyniki badania przeprowadzonego w 2009 roku, w którym wzięło udział ponad 500 członków Szwedzkiego Związku Nauczycieli, Szwedzkiej Federacji Nauczycieli oraz Szwedzkiego Związku Dziennikarzy. Rezultaty przeprowadzonego badania skłoniły firmę Kinnarps do stworzenia nowego panelu akustycznego, którego stosowanie w otwartych przestrzeniach biurowych pozwoli na ograniczenie panującego w nich hałasu. Autorem projektu nowego panelu akustycznego Kinnarps jest Christian Halleröd

– Dźwięk otoczenia ma znaczny wpływ na naszą wydajność i zdolność do koncentracji. Hałas oznacza nie tylko większą podatność na stres czy bóle głowy albo utrudnienie pracy – w dłuższej perspektywie może prowadzić również do problemów z ramionami, karkiem i szyją.  Gdy projektowałem panel Oktav, chciałem stworzyć coś przyjaznego dla oka i dla środowiska, a przede wszystkim coś, co pomoże wprowadzić pewien element harmonii do biura – mówi Christian Halleröd, projektant panelu Oktav.

Przestrzeń biurowa - ważna nie tylko oszczędność miejsca

Obecnie coraz częściej spotyka się różne typy przestrzeni biurowych –  liczy się nie tylko oszczędność miejsca, ale również nacisk na swobodę wymiany twórczych pomysłów, sprawna komunikacja i współpraca. Biuro typu open space pozostaje jednak wciąż przestrzenią, gdzie dźwięk rozchodzi się stosunkowo łatwo, odbijając się od twardych powierzchni ścian, sufitów, podłóg i okien. Powoduje to pogłos i uniemożliwia koncentrację. Można jednak temu skutecznie zaradzić dzięki zastosowaniu paneli akustycznych. Panel akustyczny Oktav został stworzony przede wszystkim z myślą o specyficznych warunkach środowiska biurowego, lecz dla Kinnarps ważna była również kwestia ekologii, dlatego do produkcji panelu stosuje się przyjazne środowisku tworzywo re:fill. Panel akustyczny Oktav będzie w sprzedaży od 1 maja 2012 r.

Panel akustyczny - tworzywo i kolory

Oktav oferowany jest w różnych harmonizujących ze sobą kolorach i w kilku rodzajach materiałów: Delta, Blazer i Mistika oraz wykonany jest z ekologicznego tworzywa re:fill.  Panel Oktav jest lekki i łatwy do zaczepienia na ścianie.
– Kilka takich paneli można zestawić ze sobą i utworzyć interesujące wzory urozmaicające biurową codzienność, a dostępne różne opcje kolorystyczne pomogą nadać przestrzeni nieco dynamiki – mówi Christian Halleröd.

Biuro - pożądana wysoka absorpcja dźwięku 

Panel Oktav spełnia wymogi certyfikatu ISO 11654 i charakteryzuje się wysoką absorpcją dźwięku (klasa A). Powierzchnia absorpcji dźwięku jest określana za pomocą równania Sabine’a, które umożliwia określenie czasu pogłosu oraz jego zależności od rozmiaru pomieszczenia.
– Dzięki temu jesteśmy w stanie precyzyjnie określić, ile paneli Oktav powinno znaleźć się w danym pomieszczeniu – mówi Tobias Hendén, Product Manager Kinnarps AB.
Biurowce mogą zatem być wyposażane w taką liczbę paneli, jaka rzeczywiście umożliwi redukcję pogłosu. 

O outorze projektu panela akustycznego Oktav

Firma Christian Halleröd Design (CHD) została założona w 1998 roku w Sztokholmie, w Szwecji. Oferuje ona usługi z zakresu projektowania obiektów o różnej specyfice i wielkości – od projektowania mebli po aranżację powierzchni sklepowych i projektowanie wnętrz. Kieruje się przede wszystkim odpowiednim doborem materiałów, stawia na zrozumienie potrzeb klienta i uwzględnia jego preferencje przy kreacji danego obiektu. Dzięki temu oferuje wyraziste produkty wysokiej jakości, w pełni spersonalizowane.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej