Powstaną kolejne ponad trzy kilometry podziemnej trasy i trzy nowe stacje na wschód, w stronę Targówka. Wykonawcą odcinka północno-wschodniego II linii metra w Warszawie będzie firma Astaldi z Włoch, która zrealizuje inwestycję w ciągu 38 miesięcy. Projektant natomiast wykonała pracownia ILF Consulting Engineers Polska, która wygrała konkurs ogłoszony przez Metro Warszawa.
i
Autor: Archiwum serwisu
Wartość kontraktu na budowę trzech stacji i tunelu II linii metra wynosi 1 066 741 483,79 zł brutto. W ramach realizacji od Dworca Wileńskiego w kierunku wschodnim powstanie około 3,12 km trasy. Techniczna część podziemnej budowli kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada i właśnie stąd pociągi metra pojadą dalej na Targówek. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) – pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; Targówek (C17) – w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego; Trocka (C18) – w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
II linia metra ruszyła 8 marca 2015. Wtedy otwarto 6,1 km trasy od stacji Rondo Daszyńskiego do stacji Dworzec Wileński.
i
Autor: Archiwum serwisu
i
Autor: Archiwum serwisuStacja C17 II linii metra w Warszawie (Targówek ul. Ossowskiego/Pratulińska)
i
Autor: Archiwum serwisuStacja C17 II linii metra w Warszawie (Targówek ul. Ossowskiego/Pratulińska)
i
Autor: Archiwum serwisuKoncepcja architektoniczno-budowlana budowy II linii metra – stacja Szwedzka C16
i
Autor: Archiwum serwisuKoncepcja architektoniczno-budowlana budowy II linii metra – stacja Targówek I C17
i
Autor: Archiwum serwisuKoncepcja architektoniczno-budowlana budowy II linii metra – stacja Targówek II C18