Modernizacja linii tramwajowej w Warszawie

2007-06-11 17:19
tramwaje w Warszawie
Autor: brak danych

Trasa tramwajowa między pętlą Gocławek a pętlą Banacha zostanie zmodernizowana. Będzie nowoczesna i przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.


Inwestycja za ok. 237 mln zł będzie w połowie sfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Zakres modernizacji obejmie prawie 12 kilometrowy odcinek, na którym zostaną wybudowane 52 wyższe platformy przystankowe przystosowane dla niepełnosprawnych, poprawiony zostanie stan torowisk oraz unowocześniony układ zasilania. Powstanie też system informacji pasażerskiej zawiadamiający pasażerów o czasie przyjazdu tramwaju danej linii. Miasto kupi od firmy PESA Bydgoszcz 15 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów do obsługi zmodernizowanej linii.W wyniku prac na pętli Banacha zostanie wykonana konstrukcja  podsypkowa, a także będą wymienione kable trakcyjne, a na odcinku od Pl. Narutowicza do Pl. Zawiszy nastąpi wymiana sieci trakcyjnej na półskompensowaną. Dodatkowo na Pl. Zawiszy torowisko zostanie ułożone na konstrukcji bezpodsypkowej (na podbudowie betonowej). Takie same torowisko będzie między ulicą Żelazną a Emilii Plater oraz Marszałkowską i Aleją Poniatowskiego. Na całej długości Al. Poniatowskiego oraz Moście Poniatowskiego zostanie wykonana konstrukcja bezpodsypkowa - szyna pływająca. Dodatkowo torowisko będzie obniżone, aby była możliwość jazdy po nim samochodów uprzywilejowanych. Od ul. Waszyngtona do ul. Kinowej oraz na Rondzie Wiatraczna zostaną wymienione kable trakcyjne. Do tej pory wymieniony został tylko kawałek torowiska na ulicy Grójeckiej.


Miasto kupi od firmy PESA Bydgoszcz 15 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów do obsługi zmodernizowanej linii.W wyniku prac na pętli Banacha zostanie wykonana konstrukcja  podsypkowa, a także będą wymienione kable trakcyjne, a na odcinku od Pl. Narutowicza do Pl. Zawiszy nastąpi wymiana sieci trakcyjnej na półskompensowaną. Dodatkowo na Pl. Zawiszy torowisko zostanie ułożone na konstrukcji bezpodsypkowej (na podbudowie betonowej). Takie same torowisko będzie między ulicą Żelazną a Emilii Plater oraz Marszałkowską i Aleją Poniatowskiego. Na całej długości Al. Poniatowskiego oraz Moście Poniatowskiego zostanie wykonana konstrukcja bezpodsypkowa - szyna pływająca. Dodatkowo torowisko będzie obniżone, aby była możliwość jazdy po nim samochodów uprzywilejowanych. Od ul. Waszyngtona do ul. Kinowej oraz na Rondzie Wiatraczna zostaną wymienione kable trakcyjne. Do tej pory wymieniony został tylko kawałek torowiska na ulicy Grójeckiej.

 

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej