Linia tramwajowa połączy Bydgoszcz i dworzec PKP. Most w budowie. ZDJĘCIA

2012-03-02 11:17
Most wantowy w Bydgoszczy
Autor: UM Bydgoszcz Nowo budowany most wantowy w centrum Bydgoszczy

W Bygdoszczy trwa budowa kluczowej inwestycji drogowej. Pod koniec 2012 roku, linia tramwajowa połączy centrum miasta i dworzec PKP. Aktualnie trwają roboty budowlane przy konstrukcji mostu wantowego. Zobacz, jak wygląda 70-metrowa konstrukcja.

Od sierpnia 2010 roku w Bydgoszczy budowana jest linia tramwajowa, która połączy centrum miasta z dworcem PKP.

Przeczytaj również: Budowa mostu w Toruniu. ZDJĘCIA

Most a roboty budowlane

Obecnie budowany jest 70-metrowy most wantowy, który będzie pierwszą taką konstrukcja w mieście. Drugą konstrukcją tego typu będzie most na Trasie Uniwersyteckiej. Nowo budowany most ma 14 metrów szerokości. Obiekt, który połączy centrum miasta i dworzec PKP, został zaprojektowany tak, by wpisał się w otoczenie. Konstrukcja powstaje w pobliżu zabytkowego mostu Królowej Jadwigi. Głównym elementem mostu im. króla Władysława Jagiełły, będzie sześć par lin podwieszanych w układzie przypominającym wachlarz. Roboty budowlane zostały wykonane na 90 proc. Most docelowo będzie przeprawą dla pojazdów komunikacji miejskiej oraz dla pieszych.

Linia tramwajowa z centrum Bydgoszczy do dworca PKP

Linia tramwajowa będzie miała 1750 metrów długości. Trasa będzie przebiegać przez skrzyżowanie ulic: Focha - Kordeckiego - Królowej Jadwigi. Dalej linia będzie przebiegać równolegle do ul. Królowej Jadwigi, w kierunku ul. Naruszewicza, powyżej której połączenie przetnie rzekę Brdę, gdzie budowany jest 70-metrowy most wantowy. Po przekroczeniu Brdy tramwaj na wysokości ul. Matejki dotrze do ul. Dworcowej, skręci w nią i asymetrycznie do jezdni, po jej wschodniej stronie, dotrze do dworca.
Przed dworcem linia tramwajowa, będzie prowadziła w prawo w ul. Zygmunta Augusta. Torowisko zostanie wybudowane po północnej stronie istniejącej jezdni, a trasę zakończy pętla przy ul. Rycerskiej.

Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum w składzie: ZUE (lider), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, Firma Torowo-Spawalnicza SPAW-TOR, Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK (partnerzy). Roboty budowlane mają zakończyć się w listopadzie, zatem pierwszy tramwaj do dworca PKP ruszy jeszcze w tym roku. Całkowita wartość projektu wynosi 70 mln 42 tys. złotych brutto.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej