Linia tramwajowa połączy Bydgoszcz i dworzec PKP. Most w budowie. ZDJĘCIA

2012-03-02 11:17
Most wantowy w Bydgoszczy
Autor: UM Bydgoszcz Nowo budowany most wantowy w centrum Bydgoszczy

W Bygdoszczy trwa budowa kluczowej inwestycji drogowej. Pod koniec 2012 roku, linia tramwajowa połączy centrum miasta i dworzec PKP. Aktualnie trwają roboty budowlane przy konstrukcji mostu wantowego. Zobacz, jak wygląda 70-metrowa konstrukcja.

Od sierpnia 2010 roku w Bydgoszczy budowana jest linia tramwajowa, która połączy centrum miasta z dworcem PKP.

Przeczytaj również: Budowa mostu w Toruniu. ZDJĘCIA

Most a roboty budowlane

Obecnie budowany jest 70-metrowy most wantowy, który będzie pierwszą taką konstrukcja w mieście. Drugą konstrukcją tego typu będzie most na Trasie Uniwersyteckiej. Nowo budowany most ma 14 metrów szerokości. Obiekt, który połączy centrum miasta i dworzec PKP, został zaprojektowany tak, by wpisał się w otoczenie. Konstrukcja powstaje w pobliżu zabytkowego mostu Królowej Jadwigi. Głównym elementem mostu im. króla Władysława Jagiełły, będzie sześć par lin podwieszanych w układzie przypominającym wachlarz. Roboty budowlane zostały wykonane na 90 proc. Most docelowo będzie przeprawą dla pojazdów komunikacji miejskiej oraz dla pieszych.

Linia tramwajowa z centrum Bydgoszczy do dworca PKP

Linia tramwajowa będzie miała 1750 metrów długości. Trasa będzie przebiegać przez skrzyżowanie ulic: Focha - Kordeckiego - Królowej Jadwigi. Dalej linia będzie przebiegać równolegle do ul. Królowej Jadwigi, w kierunku ul. Naruszewicza, powyżej której połączenie przetnie rzekę Brdę, gdzie budowany jest 70-metrowy most wantowy. Po przekroczeniu Brdy tramwaj na wysokości ul. Matejki dotrze do ul. Dworcowej, skręci w nią i asymetrycznie do jezdni, po jej wschodniej stronie, dotrze do dworca.
Przed dworcem linia tramwajowa, będzie prowadziła w prawo w ul. Zygmunta Augusta. Torowisko zostanie wybudowane po północnej stronie istniejącej jezdni, a trasę zakończy pętla przy ul. Rycerskiej.

Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum w składzie: ZUE (lider), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, Firma Torowo-Spawalnicza SPAW-TOR, Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK (partnerzy). Roboty budowlane mają zakończyć się w listopadzie, zatem pierwszy tramwaj do dworca PKP ruszy jeszcze w tym roku. Całkowita wartość projektu wynosi 70 mln 42 tys. złotych brutto.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej