Dworzec we Wrocławiu coraz bliżej

2011-03-24 13:18
Dworzec glowny we Wroclawiu, www.fotopolska.eu (3).jpg
Autor: www.fotopolska.eu

Wraz z nadejściem wiosny prace na dworcu głównym nabierają tempa. Pierwszym zwiastunem nadejścia nowej jakości jest udostępnienie podróżnym peronu 5.

Obecnie przy modernizacji dworca pracuje ponad czterystu budowlańców. Na placu przed dworcem zakończono wyburzanie podziemnego schronu. Oprócz wykopów pod parking podziemny budowane jest zbrojenie fundamentu parkingu, pomiędzy wejściem głównym od ulicy Piłsudskiego, a wejściem bocznym od ulicy Peronowej.

Wiele dzieję się w samym budynku głównym dworca. Tam robotnicy intensywnie pracują w piwnicach przy budowie tzw. białej wanny. Wymieniają też stropy w całym budynku - większość tych prac mają już za sobą.
W części pomieszczeń zaczęto stawiać ścianki działowe. Sporo zmieniło się w holu kasowym, gdzie wykonawca zdemontował prawie całą podsufitkę i szklenie holu kasowego. Powstają szyby nowych wind, którymi po zakończeniu inwestycji wjedziemy na pasaż, zlokalizowany pomiędzy halami peronowymi a holem kasowym. Prowadzone są też prace na dachu. Nowa konstrukcja powstała już nad ryzalitem wschodnim, nad zachodnim jest bliska ukończenia.
Od 22 marca 2011 r. podróżni mogą korzystać z peronu 5 dworca. W kolejnych dniach zamknięty zostanie peron 1 i tam rozpoczną się prace. W maju uruchomiony zostanie  peron 4. Teraz robotnicy przygotowują się do układania jego nawierzchni i montują podsufitkę na całej długości dwóch historycznych hal. Wkrótce rozpoczną też szklenie świetlika nad peronem i fasady hali pomiędzy peronami 4 i 5. Gdy zakończą te prace, zajmą się peronem 2. W tunelu centralnym powstają nowe szyby wind, którymi podróżni po zakończeniu modernizacji dostaną się na perony.
Efekty prac budowlańców są już widoczne w miejscu, gdzie powstaje trzykondygnacyjny Pawilon Południowy, czyli tzw. dworzec nocny. W tej chwili budowlańcy wykonują strop nad podziemną kondygnacją obiektu.
Modernizacja dworca Wrocław Główny zakończy się w maju 2012. Wartość projektu to 361 milionów złotych. Projekt jest współfinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Unii Europejskiej.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej