Budowa S3. ZDJĘCIA z budowy estakady w Międzyrzeczu

2012-08-06 14:52
droga s3
Autor: www.fotopolska.eu

Budowa S3 na odcinku od Międzyrzecza do Sulechowa rozpoczęła się rok temu. Budowana w Międzyrzeczu estakada ma zminimalizować wpływ drogi ekspresowej S3 na chroniony programem Natura 2000 obszar doliny Odry.

Budowana droga ekspresowa S3 będzie częścią międzynarodowej trasy E65. Po ukończeniu budowy droga będzie łączyć Świnoujście z Republiką Czeską na przejściu granicznym w Lubawce. S3 ma połaczyć autostradę A6 (w węzle Klucz), Gorzów Wielkopolski, autostradę A2 (w węzle Jordanowo), Zieloną Górę, autostradę A4 (w węzle Legnica).

Za budowę drogi od południowego węzła obwodnicy międzyrzeckiej do obwodnicy Świebodzina odpowiada firma Mota-Engil. Generalnym wykonawcą obwodnicy Świebodzina jest Hermann-Kirchner. Drogę S3 na odcinku od Świebodzina do Sulechowa buduje Budimex. Budowę drogi z ramienia inwestora nadzoruje firma Arcadis.

Estakada w Międzyrzeczu jest wykonywana ze sprężonego żelbetonu. Ma dwie niezależne konstrukcje nośne pod każdą z jezdni drogi S3 i siedemnaście przęseł. Zaprojektowanie dwóch niezależnych konstrukcji pod jezdnie jest uwarunkowane koniecznością zminimalizowania wpływu drogi na środowisko naturalne chronionej doliny Odry oraz warunkami gruntowymi na realizowanym odcinku. Po zbudowanej estakadzie będą mogły poruszać się pojazdy o masie do 50 ton (klasa obciążenia A).

Rozpiętość jezdni wschodniej wyniesie 723 m, jezdni zachodniej - 708 m. Długość całkowita jezdni wschodniej to 750,90 m, jezdni zachodniej - 735 m. Wysokość wiaduktu (niweleta drogi) - 14 m.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej