Budowa Mostu Północnego
W ciągu 32 miesięcy od podpisania umowy zostanie zbudowany w Warszawie most Północny. A stanie się to za sprawą konsorcjum, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua z Piaseczna.
Partnerami firmy Pol-Aqua, przy budowie Mostu Północnego, są Sando Budownictwo Polska z Warszawy, Construcciones Sanchez Dominigues, Sando z Madrytu i Kromiss-Bis z Częstochowy. Projekt nowego mostu został sporządzony przez firmę Schuessler Plan z Duesseldorfu. Inwestycja została wyceniona na kwotę 976 618 384 zł. i rozpocznie się w dniu podpisania umowy, jak informuje inwestor – Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych.
Początek prac rozpocznie się od budowy fragmentu Trasy Mostu Północnego od ulicy Pułkowej do ul. Modlińskiej.
Pierwsze prace obejmują:
- budowę drogi krajowej GP
- przebudowę dróg połączeniowych
- budowę ciągów pieszo-rowerowych
- umieszczenie ekranów akustycznych przeźroczystych na obiektach mostowych, (na pozostałych odcinkach ekrany pochłaniające)
- budowa 3 urządzeń sygnalizacji świetlnej oraz oświetlenia ulicznego dla nowo wybudowanych dróg i przystanków tramwajowych.
Prace te łączą się z budową przewodów zasilających, a także stacji transformatorowych i rozbiórki obiektów kubaturowych (19 000 m3). Zbudowana zostanie także trasa tramwajowa długości 3800 m. wraz z węzłem rozjazdowym (6 zwrotnic i 3 skrzyżowania). Sam most będzie miał 800 m. długości
Most Północny oprze się na trzech oddzielnych ustrojach nośnych, w korycie rzeki zostaną umieszczone dwa filary, a pozostałe częściowo na terenach zalewowych. Płyta pomostu będzie wykonana na gotowych odcinkach za pomocą przesuwnego szalunku.
Prace w fazie bezpośredniej budowy mostu przewidują:
- budowę 36 wiaduktów i ścian oporowych
- wykonanie 11 ścian oporowych różnej wielkości z żelbetu oraz 8 z gruntu zbrojnego
- budowę przejścia podziemnego pod trasą (2 oddzielne tunele dla płn. i płd. jezdni)
- kompleksowe przezbrojenie lub zabezpieczenie wszystkich istniejących przewodów infrastruktury technicznej kolidującej z trasą