Pierwsze zakupy w Focus Park Bydgoszcz

2008-05-06 13:01
Focus Park Bydgoszcz
Autor: RPR Group

Uroczyste otwarcie galerii rozrywkowo-handlowej Focus Park odbyło się 23 kwietnia 2008 roku. Jest to druga inwestycja handlowa firmy Parkridge Retail Poland. Szacunkowy koszt inwestycji to 60 mln euro.

Galeria powstała w miejscu, gdzie dawniej mieściły się historyczne zabudowania zakładów mięsnych Byd Meat. Inwestor zachował, odrestaurował i włączył do kompleksu zabudowań galerii cztery zabytkowe kamienice znajdujące się od strony ul. Jagiellońskiej. Tam będą się mieściły restauracje, kluby muzyczne, sushi-bary oraz biura. Architektura galerii nawiązuje do historii miasta - na kamienicy nr 43 znajduje się żywy bydgoski pomnik, czyli licząca około 70 lat glicynia chińska. Pomiędzy budynkami nr 45 i nr 47 osadzona jest odrestaurowana, artystycznie kuta brama z początku XX. stulecia. Wnętrza Focus Parku ozdobione są grafikami autorstwa Rafała Olbińskiego.

Powierzchnia całkowita Focus Parku wynosi 93 tys. m2, co uczyniło galerię jednym z największych centrów w regionie. Powierzchnia komercyjna wynosząca 54 tys. m2 pomieści około 140 sklepów oraz kino z 13. salami. Parking dla gości i użytkowników obiektu będzie miał 3 kondygnacje z łączną ilością 1200 miejsc postojowych. Autorem projektu jest pracownia MOFO Architekci.

Dla działającej od czterech lat w Polsce firmy Parkridge Retail Poland otwarcie tak dużego obiektu to ważny moment. Aby podkreślić rangę tego wydarzenia firma przyjęła koncepcję urządzenia otwarcia w stylu hollywoodzkiej gali. "Budowaliśmy tę galerię z pełną świadomością, ze powstaje niezwykły obiekt" - mówi Agnieszka Drucis, Dyrektor Marketingu i PR w Parkridge. "Focus Park ma specyficzną atmosferę i wspaniały klimat, który potęgują kompozycje i grafiki wybitnych twórców zdobiące galerię oraz zachowane pamiątki przeszłości. Zależy nam, aby nasi goście również czuli się wyjątkowo oraz aby nie mieli wątpliwości, że są w miejscu pomyślanym specjalnie po to, by urzeczywistniać ich marzenia".

Jak mówi Jarosław Fijałkowski, Prezes Parkridge: "Kiedy zaczynaliśmy naszą działalność, wychodząc z koncepcją budowy galerii rozrywkowo-handlowych w ścisłych centrach miast do 400 tys. mieszkańców, wiele osób zastanawiało się, czy uda nam się zaistnieć w branży, nie mówiąc o wywarciu wpływu na jej rozwój. Jednak, jak dziś widać, nasze pionierskie pomysły zdały egzamin, a starannie opracowana strategia pozwoliła nam na rozwinięcie skrzydeł i działanie z dużym rozmachem. Obecnie jesteśmy jedynym inwestorem, który prowadzi prace realizacyjne jednocześnie na trzech placach budowy, oraz który w tym roku otwiera więcej niż jeden obiekt".

Parkridge inwestuje w obiekty rozrywkowo-handlowe w ścisłych śródmieściach miast liczących powyżej 80 tys. mieszkańców. Obok działających już galerii w Rybniku i Bydgoszczy, firma prowadzi prace budowlane w Zielonej Górze (otwarcie obiektu: wrzesień 2008) oraz w Piotrkowie Trybunalskim, Gliwicach i Jeleniej Górze. W Świdnicy powstaje natomiast park handlowy Multi Park.

  • Inwestor: Parkridge Retail Poland
  • Partner finansujacy: Morley an Aviva Company
  • Data przygotowania projektu architektonicznego: listopad 2005
  • Data wmurowania kamienia węgielnego: 05.04.2006
  • Termin oddania do użytku: 23.04.2008

kwiecień 2008

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej