Pierwsze zakupy w Focus Park Bydgoszcz

2008-05-06 13:01
Focus Park Bydgoszcz
Autor: RPR Group

Uroczyste otwarcie galerii rozrywkowo-handlowej Focus Park odbyło się 23 kwietnia 2008 roku. Jest to druga inwestycja handlowa firmy Parkridge Retail Poland. Szacunkowy koszt inwestycji to 60 mln euro.

Galeria powstała w miejscu, gdzie dawniej mieściły się historyczne zabudowania zakładów mięsnych Byd Meat. Inwestor zachował, odrestaurował i włączył do kompleksu zabudowań galerii cztery zabytkowe kamienice znajdujące się od strony ul. Jagiellońskiej. Tam będą się mieściły restauracje, kluby muzyczne, sushi-bary oraz biura. Architektura galerii nawiązuje do historii miasta - na kamienicy nr 43 znajduje się żywy bydgoski pomnik, czyli licząca około 70 lat glicynia chińska. Pomiędzy budynkami nr 45 i nr 47 osadzona jest odrestaurowana, artystycznie kuta brama z początku XX. stulecia. Wnętrza Focus Parku ozdobione są grafikami autorstwa Rafała Olbińskiego.

Powierzchnia całkowita Focus Parku wynosi 93 tys. m2, co uczyniło galerię jednym z największych centrów w regionie. Powierzchnia komercyjna wynosząca 54 tys. m2 pomieści około 140 sklepów oraz kino z 13. salami. Parking dla gości i użytkowników obiektu będzie miał 3 kondygnacje z łączną ilością 1200 miejsc postojowych. Autorem projektu jest pracownia MOFO Architekci.

Dla działającej od czterech lat w Polsce firmy Parkridge Retail Poland otwarcie tak dużego obiektu to ważny moment. Aby podkreślić rangę tego wydarzenia firma przyjęła koncepcję urządzenia otwarcia w stylu hollywoodzkiej gali. "Budowaliśmy tę galerię z pełną świadomością, ze powstaje niezwykły obiekt" - mówi Agnieszka Drucis, Dyrektor Marketingu i PR w Parkridge. "Focus Park ma specyficzną atmosferę i wspaniały klimat, który potęgują kompozycje i grafiki wybitnych twórców zdobiące galerię oraz zachowane pamiątki przeszłości. Zależy nam, aby nasi goście również czuli się wyjątkowo oraz aby nie mieli wątpliwości, że są w miejscu pomyślanym specjalnie po to, by urzeczywistniać ich marzenia".

Jak mówi Jarosław Fijałkowski, Prezes Parkridge: "Kiedy zaczynaliśmy naszą działalność, wychodząc z koncepcją budowy galerii rozrywkowo-handlowych w ścisłych centrach miast do 400 tys. mieszkańców, wiele osób zastanawiało się, czy uda nam się zaistnieć w branży, nie mówiąc o wywarciu wpływu na jej rozwój. Jednak, jak dziś widać, nasze pionierskie pomysły zdały egzamin, a starannie opracowana strategia pozwoliła nam na rozwinięcie skrzydeł i działanie z dużym rozmachem. Obecnie jesteśmy jedynym inwestorem, który prowadzi prace realizacyjne jednocześnie na trzech placach budowy, oraz który w tym roku otwiera więcej niż jeden obiekt".

Parkridge inwestuje w obiekty rozrywkowo-handlowe w ścisłych śródmieściach miast liczących powyżej 80 tys. mieszkańców. Obok działających już galerii w Rybniku i Bydgoszczy, firma prowadzi prace budowlane w Zielonej Górze (otwarcie obiektu: wrzesień 2008) oraz w Piotrkowie Trybunalskim, Gliwicach i Jeleniej Górze. W Świdnicy powstaje natomiast park handlowy Multi Park.

  • Inwestor: Parkridge Retail Poland
  • Partner finansujacy: Morley an Aviva Company
  • Data przygotowania projektu architektonicznego: listopad 2005
  • Data wmurowania kamienia węgielnego: 05.04.2006
  • Termin oddania do użytku: 23.04.2008

kwiecień 2008

mb
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Czytaj więcej