Morski Park Handlowy zbuduje Hochtief Polska
Prace budowlane przy Morskim Parku Handlowym (MPH) rozpoczną się 17 lutego 2009 roku. Będzie to pierwszy kompleks na Pomorzu, który łączyć będzie formułę centrum typu outlet oraz tradycyjnego parku handlowego. Generalnym wykonawcą inwestycji Liebrecht & wooD została firma Hochtief Polska.
Morski Park Handlowy tworzyć będą trzy nowe niezależne obiekty, w których zlokalizowane zostaną wielkopowierzchniowe sklepy, galeria handlowa, lokale gastronomiczne i pomieszczenia biurowe pod najem. Częścią parku stanie się istniejące od 2005 roku centrum wyprzedażowe Fashion House Outlet Centre. Połączenie formuły outletu i tradycyjnej galerii handlowej w Morskim Parku Handlowym będzie pierwszym takim rozwiązaniem w północnej Polsce.
Umowa z generalnym wykonawcą obejmuje realizację wszystkich prac związanych z powstaniem pierwszej, drugiej i trzeciej fazy Morskiego Parku Handlowego. Plac budowy zostanie przekazany wykonawcy 17 lutego 2010r. Sześć miesięcy po rozpoczęciu pierwszego etapu MPH nastąpi realizacja drugiej i trzeciej fazy inwestycji Liebrecht & wooD. Zakończenie wszystkich prac przy Morskim Parku Handlowym planowane jest na drugi kwartał 2011 roku.
- Wybór generalnego wykonawcy to, po wyborze miejsca i projektu, kolejny bardzo istotny etap inwestycji. Nasze obiekty charakteryzuje najwyższa jakość wykonania, cieszymy się więc, że Morski Park Handlowy będzie budować jedna z najlepszych firm obecnych na polskim rynku. Wybór Hochtief Polska na generalnego wykonawcę zrównał się w czasie z uzyskaniem pełnego zabezpieczenia finansowania dla projektu – mówi Patrick Van Den Bossche, Dyrektor Zarządzający Liebrecht & wooD.
W Morskim Parku Handlowym do dyspozycji najemców oddane zostanie 50 tys. m² powierzchni handlowej. Całkowita powierzchnia działki na której znajdzie się kompleks to 160 247 m². W jej skład wchodzić będzie także parking na 1500 samochodów. Pierwszymi najemcami Morskiego Parku Handlowego zostali Carrefour (zajmie powierzchnię 8 412 m²) oraz OBI (powierzchnia najmu 10 975 m²). Komercjalizacją obiektu zajmuje się agencja CB Richard Ellis.
Hochtief Polska wchodzi w skład międzynarodowego holdingu budowlanego Hochtief. Oferta firmy obejmuje m.in. wykonawstwo obiektów biurowych, handlowo-rozrywkowych i mieszkaniowych. Jedną z licznych realizacji Hochtief Polska była m.in. rozbudowa Fashion House Outlet Centre w Gdańsku