Centrum Handlu i Rozrywki ARKADIA

2007-11-09 11:24

ERE zainwestowała W Polsce już 113 milionów euro i planuje w ciągu najbliższych trzech lat następne inwestycje o wartości ponad 150 milionów euro. Centrum Handlu i Rozrywki ARKADIA to obecnie największa inwestycja ERE/BEG/CEFIC Group.

Centrum Handlu i Rozrywki ARKADIA to obecnie wiodąca inwestycja ERE/BEG/CEFIC Group. Zlokalizowane jest pomiędzy dwiema prestiżowymi dzielnicami Warszawy - Żoliborzem a Śródmieściem. W pobliżu znajdują się nowe osiedla, a szerokie dwupasmowe i trzypasmowe ulice umożliwiają swobodny dojazd.
Centrum zbudowane jest na planie trójkąta, którego jeden róg wychodzi na plac, przypominający rynek miejski (tzw. PIAZZA), z "PIAZZA" wchodzimy do centrum handlowo-rozrywkowego, którego aranżacja odwołuje się do różnych dziedzin aktywności człowieka oraz jego środowiska, nauki i kultury. Wnętrze podzielone zostało na tematyczne pasaże, a nazwy poszczególnych części centrum mają znaczenie symboliczne.
Nazwa centrum handlowego Arkadia - jest synonimem krainy szczęśliwości, raju, dostatku, miejsca wszelkich dóbr. Semantyka nazwy nawiązuje również do koncepcji architektonicznej. "Arkada" to element architektoniczny stylizowany na kanonie sztuki antycznej. Nazwa łączy więc sferę symboliczną z ideą architektoniczną. Theatrum" - główne wejście, nazwa Theatrum jest terminem odwołującym się do tradycji widowisk, festiwali, gali teatralnych. W Theatrum odbywać się będą różnego rodzaju widowiska, koncerty i wydarzenia kulturalne. Dwa poziomy centrum przeznaczone na działaność handlowo-usługową zostały podzielone na pasaże: Pana Twardowskiego, Wisły, Kopernika i Canaletta.
Celem międzynarodowej ekipy architektów (amerykańskich, francuskich i polskich) było odtworzenie na zewnątrz centrum handlowego atmosfery placu teatralnego, stąd rynek -"piazza". Fasada, nie jest jedną bryłą, ale przypomina ciąg domów, nawiązując do architektury Starego Miasta. Przy wejściu usytuowanych będzie kilka restauracji (dostępnych z zewnątrz), kawiarenka internetowa,kręgielnia, fitness club, sale kinowe. Zimą działka może zmienić si w lodowisko, latem - ogródki, animacje, jednym słowem - zorganizowana przestrzeń miejska. ARKADIA to alternatywa w stosunku do klasycznej wizji handlu, nowa wartość - przyjazny handel.

"ARKADIA to więcej niż centrum handlowe, to przede wszystkim sposób spędzania czasu" - podkreśla Nicolas Monnier, dyrektor generalny CEFIC Polska. Arkadia to będzie przestrzeń wypełniona życiem: pokazy, wystawy malarstwa, koncerty, aleje artystów, wiele imprez i wydarzeń kulturalnych organizowanych we współpracy z instytucjami i organizacjami społecznymi.
Koncepcja rozplanowania powierzchni handlowych i łatwy dostęp do wszystkich pięter centrum ARKADIA dają klientom dużą swobodę i prawo wyboru. Przedstawiamy swoją propozycję, ale nie narzucamy jej - tak opisuje tę koncepcję Nicolas Monnier - "klient przychodzi po to, by miło spędzić czas, pospacerować jak w centrum miasta, a przy okazji robi zakupy".

 ARKADIA to:

  • 287 000 m2 powierzchni całkowitej,
  • 103 000 m2 powierzchni handlowej,
  • 200 sklepów, usytuowanych na planie trójkąta, na dwóch poziomach,
  • 20 dużych i średnich wyspecjalizowanych powierzchni handlowych
  • centrum rozrywki z kręgielnią, klubem fitness,
  • 19 restauracji i barów fast food,
  • 15 ekranów kina typu multipleks,
  • hipermarket Carrefour,
  • 4300 podziemnych miejsc parkingowych,
  • 4 ha terenów zielonych

Informacje o inwestorze

Grupa European Retail Enterprises (ERE) powstała w roku 1998 i jest jedną z największych firm, zajmujących się realizacją i zarządzaniem centrami handlowymi w Europie. ERE pełni rolę długoterminowego inwestora centrów handlowych, których ogólna powierzchnia wynosi obecnie około 250 000 m2.

Atutami ERE są:
doświadczenia grupy BEG/CEFIC, (która w ciagu 35 lat działalności uczestniczyła w realizacji ponad 350 projektów centrów handlowych o ogólnej powierzchni ponad 4 milionów m m2);
potencjał Simon Property Group w zakresie zarządzania i zwiększania wartości aktywów inwestycji;
akcjonariusze zapewniający źródła finansowania, niezbędne dla rozwoju działalności.
Dzięki ścisłej współpracy z Simon Property Group, zarówno na poziomie zarządzania, jak i projektowania, możliwe stało się zaadaptowanie do potrzeb rynku europejskiego innowacyjnych rozwiązań centrów handlowych Simon, w których zasadniczy akcent kładzie się na rozrywkę, kulturę i nowoczesne technologie. BEG/CEFIC w swojej filii BEG Ingénierie opracowuje dla każdej realizowanej inwestycji projekt, w pełni odpowiadający oczekiwaniom zamawiającego oraz jego działalności. BEG Ingénierie ma własne biuro projektowe i architektoniczne, specjalistów od nadzoru robót oraz technologii budowlanych. Oferuje swoim klientom wykonawstwo obiektów przemysłowych "pod klucz".
W Polsce ERE zainwestowała już 113 milionów euro (5 galerii handlowych) i planuje w ciągu najbliższych trzech lat następne inwestycje o wartości ponad 150 milionów euro. Tym samym całkowita wysokość inwestycji grupy ERE w Polsce wyniesie 263 miliony euro.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej