Centrum Handlu i Rozrywki ARKADIA

2007-11-09 11:24

ERE zainwestowała W Polsce już 113 milionów euro i planuje w ciągu najbliższych trzech lat następne inwestycje o wartości ponad 150 milionów euro. Centrum Handlu i Rozrywki ARKADIA to obecnie największa inwestycja ERE/BEG/CEFIC Group.

Centrum Handlu i Rozrywki ARKADIA to obecnie wiodąca inwestycja ERE/BEG/CEFIC Group. Zlokalizowane jest pomiędzy dwiema prestiżowymi dzielnicami Warszawy - Żoliborzem a Śródmieściem. W pobliżu znajdują się nowe osiedla, a szerokie dwupasmowe i trzypasmowe ulice umożliwiają swobodny dojazd.
Centrum zbudowane jest na planie trójkąta, którego jeden róg wychodzi na plac, przypominający rynek miejski (tzw. PIAZZA), z "PIAZZA" wchodzimy do centrum handlowo-rozrywkowego, którego aranżacja odwołuje się do różnych dziedzin aktywności człowieka oraz jego środowiska, nauki i kultury. Wnętrze podzielone zostało na tematyczne pasaże, a nazwy poszczególnych części centrum mają znaczenie symboliczne.
Nazwa centrum handlowego Arkadia - jest synonimem krainy szczęśliwości, raju, dostatku, miejsca wszelkich dóbr. Semantyka nazwy nawiązuje również do koncepcji architektonicznej. "Arkada" to element architektoniczny stylizowany na kanonie sztuki antycznej. Nazwa łączy więc sferę symboliczną z ideą architektoniczną. Theatrum" - główne wejście, nazwa Theatrum jest terminem odwołującym się do tradycji widowisk, festiwali, gali teatralnych. W Theatrum odbywać się będą różnego rodzaju widowiska, koncerty i wydarzenia kulturalne. Dwa poziomy centrum przeznaczone na działaność handlowo-usługową zostały podzielone na pasaże: Pana Twardowskiego, Wisły, Kopernika i Canaletta.
Celem międzynarodowej ekipy architektów (amerykańskich, francuskich i polskich) było odtworzenie na zewnątrz centrum handlowego atmosfery placu teatralnego, stąd rynek -"piazza". Fasada, nie jest jedną bryłą, ale przypomina ciąg domów, nawiązując do architektury Starego Miasta. Przy wejściu usytuowanych będzie kilka restauracji (dostępnych z zewnątrz), kawiarenka internetowa,kręgielnia, fitness club, sale kinowe. Zimą działka może zmienić si w lodowisko, latem - ogródki, animacje, jednym słowem - zorganizowana przestrzeń miejska. ARKADIA to alternatywa w stosunku do klasycznej wizji handlu, nowa wartość - przyjazny handel.

"ARKADIA to więcej niż centrum handlowe, to przede wszystkim sposób spędzania czasu" - podkreśla Nicolas Monnier, dyrektor generalny CEFIC Polska. Arkadia to będzie przestrzeń wypełniona życiem: pokazy, wystawy malarstwa, koncerty, aleje artystów, wiele imprez i wydarzeń kulturalnych organizowanych we współpracy z instytucjami i organizacjami społecznymi.
Koncepcja rozplanowania powierzchni handlowych i łatwy dostęp do wszystkich pięter centrum ARKADIA dają klientom dużą swobodę i prawo wyboru. Przedstawiamy swoją propozycję, ale nie narzucamy jej - tak opisuje tę koncepcję Nicolas Monnier - "klient przychodzi po to, by miło spędzić czas, pospacerować jak w centrum miasta, a przy okazji robi zakupy".

 ARKADIA to:

  • 287 000 m2 powierzchni całkowitej,
  • 103 000 m2 powierzchni handlowej,
  • 200 sklepów, usytuowanych na planie trójkąta, na dwóch poziomach,
  • 20 dużych i średnich wyspecjalizowanych powierzchni handlowych
  • centrum rozrywki z kręgielnią, klubem fitness,
  • 19 restauracji i barów fast food,
  • 15 ekranów kina typu multipleks,
  • hipermarket Carrefour,
  • 4300 podziemnych miejsc parkingowych,
  • 4 ha terenów zielonych

Informacje o inwestorze

Grupa European Retail Enterprises (ERE) powstała w roku 1998 i jest jedną z największych firm, zajmujących się realizacją i zarządzaniem centrami handlowymi w Europie. ERE pełni rolę długoterminowego inwestora centrów handlowych, których ogólna powierzchnia wynosi obecnie około 250 000 m2.

Atutami ERE są:
doświadczenia grupy BEG/CEFIC, (która w ciagu 35 lat działalności uczestniczyła w realizacji ponad 350 projektów centrów handlowych o ogólnej powierzchni ponad 4 milionów m m2);
potencjał Simon Property Group w zakresie zarządzania i zwiększania wartości aktywów inwestycji;
akcjonariusze zapewniający źródła finansowania, niezbędne dla rozwoju działalności.
Dzięki ścisłej współpracy z Simon Property Group, zarówno na poziomie zarządzania, jak i projektowania, możliwe stało się zaadaptowanie do potrzeb rynku europejskiego innowacyjnych rozwiązań centrów handlowych Simon, w których zasadniczy akcent kładzie się na rozrywkę, kulturę i nowoczesne technologie. BEG/CEFIC w swojej filii BEG Ingénierie opracowuje dla każdej realizowanej inwestycji projekt, w pełni odpowiadający oczekiwaniom zamawiającego oraz jego działalności. BEG Ingénierie ma własne biuro projektowe i architektoniczne, specjalistów od nadzoru robót oraz technologii budowlanych. Oferuje swoim klientom wykonawstwo obiektów przemysłowych "pod klucz".
W Polsce ERE zainwestowała już 113 milionów euro (5 galerii handlowych) i planuje w ciągu najbliższych trzech lat następne inwestycje o wartości ponad 150 milionów euro. Tym samym całkowita wysokość inwestycji grupy ERE w Polsce wyniesie 263 miliony euro.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Czytaj więcej