Przetarg PKP na modernizację 16 km linii kolejowej. Średnio 1 firma na 1 km

2014-06-18 18:33
Linia kolejowa E30 i CE30
Autor: PLK SA

W przetargu na modernizację niespełna 16-kilometrowego odcinka linii kolejowej Krzeszowice – Kraków Mydlniki wpłynęło 14 wniosków od potencjalnych wykonawców. To wyraźny znak, że konkurencja w obszarze infrastruktury kolejowej rozpoczyna się na dobre.  

W ramach tego przedsięwzięcia wykonawca będzie zobligowany na odcinku pomiędzy Krzeszowicami a stacją Kraków Mydlniki m.in. do: budowy 15,7 km linii kiolejowej (układów torowych stacji i szlaków), nawierzchni torowej z poprawą geometrii toru, podtorza wraz ze wzmocnieniami, wykonania odwodnienia, sieci trakcyjnej, likwidację i przebudowę przejazdów kolejowych wraz z budową dróg objazdowych, przebudowę i budowę drogowych obiektów inżynierskich oraz obiektów kubaturowych utrzymania ruchu, budowy peronów i małej architektura, obiektów ochrony środowiska, będzie musiał sunąć przeszkody w postaci pozostałych elementów infrastruktury nie kolejowej oraz drzew i krzewów.
PKP PLK ustaliły w tym przetargu wadium w wysokości prawie 7 mln zł.

Tego zadania chce się podjąć 14 firm lub konsorcjów:
Porr Polska i Porr Bau (Austria), Gűlermak Ağır Sanayi Insaat ve Taahhüt + Impresa Pizzarotti (Włochy) + Corsan Corviam Construccion (Hiszpania), OHL ZS (Czechy), Coprosa Polska + Construcciones y Promociones Coprosa (Hiszpania) + Vistal Gdynia, hiszpańskie konsorcjum Vias y Construcciones + Dragados + Electren, kolejna opfertę złożyło PUT Intercor, konsorcjum FI Construction + Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego Infrakol + Leonhard Weiss (Niemcy) + Przedsiębiorstwo Budowlane Filar, konsorcjum Salcef Polska + włoskie Salcef, Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie + Zakład Instalacji Sanitarnych i Robót Inżynieryjnych Sanel, konsorcjum: Torpol + Pozbud T&R, konsorcjum Skanska Polska + Skanska Czechy + Skanska Słowacja, konsorcjum Trakcja PRKiI + Comsa z Hiszpani + ZUE, konsorcjum Swietelsky Rail Polska + Swietelsky Baugesellschaft, konsorcjum Strabag Rail Polska + Strabag + Strabag Rail z Niemiec + Viamont DSP z Czechy + Szentesi Vasútépítö z Węgier oraz konsorcjum NDI + TSS Grade ze Słowacji + Feroco.

Z tego sporego gremium  PKP PLK wybiorą do dalszego postępowania tylko 5 wykonawców, najkorzystniejsza ofertą będzie ta z najniższą ceną. Inwestor wyznaczył termin zakończenia prac na koniec czerwca 2016.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej