Przetarg PKP na modernizację 16 km linii kolejowej. Średnio 1 firma na 1 km
W przetargu na modernizację niespełna 16-kilometrowego odcinka linii kolejowej Krzeszowice – Kraków Mydlniki wpłynęło 14 wniosków od potencjalnych wykonawców. To wyraźny znak, że konkurencja w obszarze infrastruktury kolejowej rozpoczyna się na dobre.
W ramach tego przedsięwzięcia wykonawca będzie zobligowany na odcinku pomiędzy Krzeszowicami a stacją Kraków Mydlniki m.in. do: budowy 15,7 km linii kiolejowej (układów torowych stacji i szlaków), nawierzchni torowej z poprawą geometrii toru, podtorza wraz ze wzmocnieniami, wykonania odwodnienia, sieci trakcyjnej, likwidację i przebudowę przejazdów kolejowych wraz z budową dróg objazdowych, przebudowę i budowę drogowych obiektów inżynierskich oraz obiektów kubaturowych utrzymania ruchu, budowy peronów i małej architektura, obiektów ochrony środowiska, będzie musiał sunąć przeszkody w postaci pozostałych elementów infrastruktury nie kolejowej oraz drzew i krzewów.
PKP PLK ustaliły w tym przetargu wadium w wysokości prawie 7 mln zł.
Tego zadania chce się podjąć 14 firm lub konsorcjów:
Porr Polska i Porr Bau (Austria), Gűlermak Ağır Sanayi Insaat ve Taahhüt + Impresa Pizzarotti (Włochy) + Corsan Corviam Construccion (Hiszpania), OHL ZS (Czechy), Coprosa Polska + Construcciones y Promociones Coprosa (Hiszpania) + Vistal Gdynia, hiszpańskie konsorcjum Vias y Construcciones + Dragados + Electren, kolejna opfertę złożyło PUT Intercor, konsorcjum FI Construction + Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego Infrakol + Leonhard Weiss (Niemcy) + Przedsiębiorstwo Budowlane Filar, konsorcjum Salcef Polska + włoskie Salcef, Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie + Zakład Instalacji Sanitarnych i Robót Inżynieryjnych Sanel, konsorcjum: Torpol + Pozbud T&R, konsorcjum Skanska Polska + Skanska Czechy + Skanska Słowacja, konsorcjum Trakcja PRKiI + Comsa z Hiszpani + ZUE, konsorcjum Swietelsky Rail Polska + Swietelsky Baugesellschaft, konsorcjum Strabag Rail Polska + Strabag + Strabag Rail z Niemiec + Viamont DSP z Czechy + Szentesi Vasútépítö z Węgier oraz konsorcjum NDI + TSS Grade ze Słowacji + Feroco.
Z tego sporego gremium PKP PLK wybiorą do dalszego postępowania tylko 5 wykonawców, najkorzystniejsza ofertą będzie ta z najniższą ceną. Inwestor wyznaczył termin zakończenia prac na koniec czerwca 2016.