Przetarg na A1: odcinek Stryków - Tuszyn
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła 21 kwietnia 2010 r. przetarg na wybór projektanta i wykonawcy budowy autostrady A1 na odcinku Stryków – węzeł Tuszyn (40 km w systemie "Projektuj i Buduj", dwie jezdnie zbudowane w technologii betonowej). Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu mija 24 maja 2010 r.
O realizację zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy (firmy i konsorcja) spełniający m.in. warunek posiadania doświadczenia zawodowego w realizacji dwóch zadań dotyczących budowy lub przebudowy dróg lub ulic klasy A lub S lub GP (każde o długości co najmniej 15 km).
Zobacz koniecznie: Ogoszenie o przetargu
Inwestycja polega na budowie nowego odcinka autostrady o długości 38,65 km, przebudowie istniejącego odcinka autostrady o długości 1,43 km, budowie węzłów i obiektów mostowych w ciągu autostrady. Jedynym kryterium wyboru zwycięskiej firmy jest cena (100%).
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu mija 24 maja 2010 r. GDDKiA planuje wysłać zaproszenia do składania ofert w sierpniu 2010 r., składanie ofert nastąpi w październiku 2010 r., zawarcia umowy na początku 2011 r.
Termin realizacji inwestycji to 32 miesiące od daty zawarcia umowy z uwzględnieniem okresów zimowych. GDDKiA przewiduje, że oddanie autostrady do użytku nastąpi na przełomie II i III kwartału 2013 r.
Przypominamy, że pierwotnie odcinek ten zaplanowany był do realizacji w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego przez Autostradę Południe S.A. Nie osiągnięcie przez AP S.A. zamknięcia finansowego do 22 stycznia 2010 r. spowodowało, że odpowiedzialność za realizację projektu przyjął Skarb Państwa. W związku z tym, podjęta została decyzja o realizacji odcinka autostrady A1 Stryków - Tuszyn ze środków krajowych w systemie "Projektuj i buduj".