Optymistyczne wyniki 22. Targów Grupy PSB w Kielcach
Autor: Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
W halach Targów Kielce w dniach 28-29 lutego trwają Targi Grupy PSB
22. edycja wiosennych Targów Grupy PSB odbyła się w dniach 28 i 29 lutego w Centrum Targowym w Kielcach. Targi PSB są jednym z kluczowych wydarzeń branżowych w Polsce – uchodzą za swoisty barometr nastrojów u progu sezonu budowlanego.
Spis treści
- Targi Grupy PSB w Kielcach zakończone
- Bankiet, konferencja prasowa i prelekcje
- Grupa PSB obecna na rynku od 26 lat
Targi Grupy PSB w Kielcach zakończone
W tym roku na przedstawicieli 370 partnerów PSB czekało 305 wystawców – kontraktowych dostawców Grupy. Razem, przy negocjacyjnych stołach, zasiadło 4,3 tys. osób, które zawarły 16 tys. kontraktów na kwotę 430 mln zł, tj. o 9% więcej niż rok temu.
Wynika z tego, że przeciętny wystawca wyjechał z Kielc z portfelem zamówień na kwotę 1,4 mln zł, zaś przeciętny partner na kwotę 1,2 mln zł. Dane te wskazują na optymizm przedstawicieli branży odnośnie skali popytu na materiały remontowo-budowlane w najbliższych miesiącach. Trzeba pamiętać, że zawarte porozumienia są wstępnymi deklaracjami zakupów i dopiero nadchodzące miesiące odzwierciedlą rzeczywisty stan rynku.
- Dowiedz się więcej: Ceny materiałów budowlanych 2024. Czy materiały budowlane będą drożeć w 2024 roku?
Bankiet, konferencja prasowa i prelekcje
Przy okazji Tragów odbył się bankiet z udziałem kilku tys. osób, podczas którego wystąpiła gwiazda muzyczna Agnieszka Chylińska.
Odbyła się również konferencja prasowa z udziałem Zarządu Grupy PSB: Piotra Koziny – Dyrektora Zarządu i Anny Kaminskiej – Członka Zarządu. Zarząd Grupy PSB przedstawił m.in. polski rynek materiałów budowlanych, pozycję Grupy na rynku, realizację strategii PSB oraz główne trendy i czynniki wpływające na rozwój rynku.
Natomiast w przeddzień 22 Targów miała miejsce konferencja branżowa dla partnerów i dostawców Grupy. Prawie 700 osób miało okazję wysłuchać prelekcji Zarządu Grupy PSB: Piotra Koziny – Dyrektora Zarządu i Anny Kaminskiej – Członka Zarządu na temat obrazu rynku i pozycji Grupy PSB oraz innych prelegentów nt. aktywnej sprzedaży, strategii cenowej i pricingu, matematyki zaufania. Coroczne konferencje PSB dostarczają dodatkowej konstruktywnej wiedzy dla uczestników. Mają charakter edukacyjny oraz służą wymianie know-how.
Grupa PSB obecna na rynku od 26 lat
Grupa PSB Handel S.A. z siedzibą w Wełczu k. Buska-Zdroju, działająca na rynku od 26 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza ponad 400 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 283 składach budowlanych, w 360 marketach PSB Mrówka oraz w 78 placówkach handlowych PSB Profi. W punktach tych pracuje ok. 14 tysięcy osób.
Łączne przychody partnerów PSB ze sprzedaży materiałów budowlanych oraz do domu i ogrodu, w 2023 r. osiągnęły poziom 8,5 mld zł, co stanowi ok. 18% udziału w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych. Zaś przychody Grupy PSB Handel S.A. (centrali) wyniosły 3,9 mld zł. Wg badań w 2023 roku dowolną markę Grupy PSB rozpoznaje 81% respondentów: markę Grupy PSB zna 60% Polaków, sieci sklepów PSB Mrówka 76%, a placówek PSB Profi 43%.
- Czytaj również: Aktualne ceny stali w Polsce. Ile płaci się za stal zbrojeniową?