Jolanta Lessig, Marketing Communications Manager, Pilkington Polska (producent materiałów budowlanych)

2011-01-16 23:20
Jolanta Lessig, Marketing Communications Manager, Pilkington Polska (producent materiałów budowlanych)
Autor: brak danych

Idea zrównoważonego rozwoju jest oparta na kształtowaniu odpowiednich relacji między wzrostem gospodarczym a dbałością o środowisko i zdrowie człowieka. Zgodnie z nią, wszelkie aktualne potrzeby powinniśmy zaspokajać w taki sposób, by nie zmniejszać szans przyszłych pokoleń na dalszą egzystencję.

Potrzeby związane z zapewnieniem zrównoważonego rozwoju w budownictwie są od dawna dostrzegane przez organy rządowe, instytucje międzynarodowe, w tym władze Unii Europejskiej. Aby spełnić wymogi unijne, powinniśmy zmienić sposób projektowania nowych budynków oraz rozpocząć rewitalizację już istniejących. I tu pojawia się problem – w jaki sposób zmobilizować społeczeństwo do realizacji inwestycji budowlanych, zgodnych z wymogami zrównoważonego rozwoju? Przede wszystkim należy przeprowadzać regularne kampanie edukacyjne, skierowane nie tylko do branży budowlanej, lecz także do społeczeństwa. Powinny one podkreślać korzyści ekonomiczne, środowiskowe i zdrowotne, jakie przynosi zrównoważone budownictwo. Obszary te są ważne dla każdego człowieka, dlatego umiejętne działania informacyjne pomogą skłonić inwestorów i ich klientów do zainteresowania się projektami spełniającymi wymogi zrównoważonego budownictwa. W samej branży poziom wiedzy o konieczności wdrażania przyjaznych rozwiązań nie jest zbyt wysoki, a ostateczni odbiorcy projektów budowlanych mają jeszcze mniejszą świadomość w tym zakresie. Dlatego uważam, że szeroko zakrojone działania edukacyjne są podstawowym krokiem do zrozumienia potrzeby zrównoważonego budownictwa.

 

Jolanta Lessig
Autor: brak danych Jolanta Lessig, Marketing Communications Manager, Pilkington Polska
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej