Inno-Poznań. Stolica Wielkopolski centrum nowoczesnego i innowacyjnego biznesu. Po seminarium Prospects in Poland
14 kwietnia 2011 r. w poznańskim hotelu Andersia odbyło się spotkanie z udziałem władz Poznania, przedstawicieli świata nauki i biznesu, którzy wspólnie zastanawiali się jak kreować środowisko przyjazne rozwojowi innowacyjnych firm. Seminarium było kolejnym spotkaniem w ramach cyklu "Prospects in Poland", projektu firmy Bluevine Consulting, promującego polskie miasta i ich potencjał inwestycyjny.
Innowacje, wdrażanie niestandardowych pomysłów biznesowych, kojarzenie nauki z biznesem - to kluczowe pozycje na liście działań priorytetowych Unii Europejskiej. Urzędnicy w Brukseli nie tylko je dotują, ale także monitorują osiągnięcia każdego z państw członkowskich. Wyniki ich obserwacji są notowane na Innovation Union Scoreboard, według którego Polska znajduje się w mało zaszczytnej końcówce grupy nazwanej "umiarkowanymi innowatorami" (moderate innovators).
– Taka pozycja naszego kraju - pomimo gigantycznych nakładów finansowych – powinna mobilizować do mądrych działań, które wpłyną pozytywnie na rozwój biznesu opartego na nauce oraz innowacjach, a przez to na wzrost zatrudnienia i konkurencyjności polskiej gospodarki. Warto przypomnieć, że do 2020 r. Polska ma być w grupie najbardziej innowacyjnych krajów świata – ocenia Aneta Kłodaś, Dyrektor ds. Rozwoju z Bluevine Consulting.
– Poznań ma ambicję stać się miejscem spotkań i łączenia innowacyjnych i nowoczesnych pomysłów, przedstawicieli środowiska naukowego i dużego biznesu – mówi Grzegorz Michalski Prezes Wielkopolskiego Centrum Wspierania Inwestycji.
– Miasto już dziś zajmuje wysokie pozycje w rankingach innowacyjności, panuje tu przyjazny klimat inwestycyjny, co ostatnio potwierdził raport przygotowany przez PwC. Dodatkowo działa tu sieć instytucji otoczenia i wsparcia innowacyjnego biznesu stworzona zarówno przez miasto, jak i sektor prywatny. Jednym z przykładów wsparcia lokalnych nowoczesnych i innowacyjnych przedsięwzięć jest projekt Poznańskiego Parku Technologiczno-Przemysłowego. Realizuje go Wielkopolskie Centrum Wspierania Inwestycji, którego zarząd ma ambitne plany stworzenia ośrodka tętniącego wiedzą i przedsiębiorczością – dodaje Grzegorz Michalski.
Kolejne seminaria z cyklu Prospects in Poland odbędą się: 19.05.2011 r. w Białymstoku, 7.06.2011 r. w Olsztynie i 16.06.2011 r. w Lublinie.
Więcej informacji: www.prospectsinpoland.com lub [email protected]
Kontakt dla mediów:
Effective Public Relations, Paulina Gadomska-Dzięcioł, [email protected]
tel. 501 241 557