Estakady Trasy Łazienkowskiej. Oferty otwarte
Nowych inwestycji w planach jest niewiele, firmy budowlane startują więc niemal gremialnie do każdego ogłaszanego przetargu. Rozebrać i postawić na nowo osiem estakad Trasy Łazienkowskiej w Warszawie chce aż piętnaście firm budowlanych i jedno konsorcjum. Najtańsza oferta opiewa na 30, 8 mln zł, czyli jest to około 40% tego co na tę inwestycję planowało wydać miasto.
Inwestycję w imieniu inwestora publicznego prowadzi Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, gdzie 28 stycznia otwarto oferty w przetargu na rozbiórkę i postawienie ośmiu estakad Trasy Łazienkowskiej (jedna po praskiej stronie). Przyszły generalny wykonawca będzie miał na realizację tego przedsięwzięcia 24 miesiące od momentu podpisania umowy. Ofert złożono 16.
Zobacz, co wchodzi w zakres tej inwestycji >>
Najniższą cenę zaoferowała firma
Strabag - 30 602 400 zł, najdroższa oferta należy do
Warszawskiego Przedsiębiorstwa Mostowego „Mosty” - 48 995 588 zł.
Pozostałe firmy budowlane zaoferowały:
Skanska – 32 813 307 zł,
Warbud – 35 052 333 zł,
Bilfinger Berger Budownictwo - 35 914 432 zł
Budimex - 36 770 183 zł
Mostostal Warszawa – 36 786 188 zł
Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB Podbeskidzie – 37 486 683 zł
Mota-Engil Central Europe – 38 357 067 zł
Konsorcjum firm: „Mazowieckie Mosty” i Contracting – 39 746 009 zł
Pol-Aqua – 39 885 000 zł
Intop Warszawa – 40 119 134 zł
CHM Obras e Infraestructuras (Hiszpania) – 40 136 521 zł
Ids - Bud – 41 618 322 zł
Mosty – Łódź – 42 435 284 zł
Intercor - 44 232 243 zł
Teraz ofert są przed ZMID analizowane, która okaże się najkorzystniejsza. Przy okazji warto przypomnieć, że nie ma przymusu wyboru najtańszej oferty. W tym przypadku jest w czym wybierać, i po doświadczeniach ostatnich inwestycji w Polsce, najlepiej jest wyważyć cenę w stosunku do oferowanej jakości, tym bardziej, że na inwestycję planowano wydać nawet 76 900 000 zł.