Budimex Dromex na obwodnicy Kraśnika
Wartośc kontraktu, podpisanego z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie, wynosi 73,1 mln zł netto. Koszt budowy obwodnicy wraz z przygotowaniem dokumentacji, wykupem ziemi i nadzorem wyniesie ok. 115 mln zł. Pierwotnie szacowano, że inwestycja będzie kosztowała ok. 170 mln zł.
Inwestycja obejmuje budowę 5,268 km drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) z czego na długości 3,2 km będzie miała trzy pasy ruchu, a na pozostałym odcinku - dwa pasy. Zadanie obejmuje także budowę dróg dojazdowych, dwóch estakad nad wąwozami (długości 197,20 m i wysokości 32 m, druga długości 66 m), wiaduktu (67,16 m), tunelu (56,49 m), czterech przejazdów o konstrukcji powłokowo-gruntowej, czterech przepustów na rzekach, oświetlenia na skrzyżowaniach oraz kanalizacji deszczowej. Inwestycja zostanie zrealizowana w ciągu 19 miesięcy od daty podpisania umowy.
Po zakończeniu budowy, kierowcy jadący od strony Lublina w kierunku Annopola i dalej do Kielc na skrzyżowaniu ul. Przemysłowej i Janowskiej (zostanie przebudowane na rondo) wjadą na nową trasę, by po nieco ponad pięciu kilometrach włączyć się do obecnej drogi nr 74 w okolicy miejscowości Spławy Pierwsze. Z obwodnicy nie będzie dojazdu do pól, umożliwi to układ dróg serwisowych połączonych z drogami lokalnymi.