100% ekologiczna Hadykówka

2008-05-29 16:51

Jako jedyna w Polsce - ZCB Hadykówka Sp. z o.o. - otrzymała Certyfikat Ekologicznego Produktu Ceramicznego - Konstrukcyjnego, sygnowany przez niemiecką firmę TÜV Rheinland. Cetyfikat ten potwierdza 100% ekologiczność produktów podkarpackiej firmy.

Starania o certyfikat wymuszone zostały przez rynek - na którym znaleźć można produkty "ekologiczne", których czystość nie jest w rzaden sposób obiektywnie potwierdzona. Certyfikat TÜV z pewnością przyczyni się do ugruntowania pozycji firmy na polskim rynku i pozwoli na ekspansję na rynkach zagranicznych.

Zakład Ceramiki Budowlanej "HADYKÓWKA" jest niezależnym, polskim producentem i dostawcą wielu wyrobów ceramiki budowlanej. Działalność rozpoczęła w 1972 r. jako zakład państwowy należący do Rzeszowskiego Przedsiębiorstwa Ceramiki Budowlanej. Z upływem lat, nabierając doświadczenia w produkcji i świadomości odnośnie jakości produkowanych wyrobów, dyrekcja wraz z załogą podjęła decyzję o odłączeniu się od przedsiębiorstwa i rozpoczęciu działalności na własny rachunek, co stało się w 1991 r. Od listopada 2007 roku prezesem Zakładu Ceramiki Budowlanej Hadykówka Sp. z o.o. jest Beniamin Szczepaniec.

Na przestrzeni lat firma dynamicznie rozwijała się i ciągle poszerzała swój asortyment. W 2007 roku Hadykówka przeprowadziła proces certyfikacji systemu zarządzania jakością otrzymując oficjany certyfikat ISO 9001. Oznacza to, że firma - od momentu wydobycia aż po sprzedaż gotowego produktu - postępuje zgodnie z najlepszymi europejskimi praktykami.

Od 2007 roku Hadykówka przechodzi proces gruntownej restrukturyzacji i modernizacji. W skład tych działań wchodzi modernizacja ciągu produkcyjnego, począwszy od usprawnienia procesu wydobycia surowca, skończywszy na przyśpieszeniu i automatyzacji procesów technologicznych jak obróbka, formowanie, suszenie i wypalanie - wymianie na zupełnie nowy uległ system suszenia i wypału - gdzie zastosowano system ogrzewania palnikami gazowymi amerykańskiej firmy Eclips. Wszystkie działania modernizacyjne mają na celu zwiększenie mocy produkcyjnych. Kolejnym krokiem w polityce rozwoju firmy jest rozpoczęcie procesu przygotowawczego do wprowadzenia ZCB Hadykówka na giełdę.

W 2008 roku dokonał się lifting znaku graficznego Hadykówki oraz nastąpił szereg działań brandingowych zmierzających do utrwalenia wizerunku marki jako firmy solidnej, przyjaznej środowisku, nowoczesnej. Firma otwiera się na nowe kanały komunikacji jak internet. Powstaje nowy serwis www, wyposażony w elektroniczny system obsługi klientów korporacyjnych.