Zaczęło się od mostu

2009-05-05 14:08
Piotr Kledzik
Autor: Bilfinger Berger Polska SA Piotr Kledzik – prezes zarządu Bilfinger Berger Polska SA

Wśród lauretów ostatniej edycji konkursu "Platynowe Wiertło" znalazło się konsorcjum firm: Hydrobudowa-6 SA, WPRD SA i PPRM SA. Jury przyznało jemu nagrodę za realizację "Przeprawy przez rzekę Wartę - nowy przebieg drogi krajowej nr 25". O tej inwestycji, wyróżnieniu i bieżących kontraktach rozmawiamy z Piotrem Kledzikiem – prezesem zarządu Bilfinger Berger Polska SA.

Firma Bilfinger Berger Polska SA powstała w roku 2007, w wyniku połączenia trzech spółek: WPRD SA i PPRM SA oraz Hydrobudowy Service. Czy wspólne prace przy budowie przeprawy przez Wartę w Koninie przyczyniły się do tej decyzji?
-
 Most w Koninie był symboliczną, bo pierwszą wspólną inwestycją realizowaną przez te trzy spółki należące do jednej grupy. Od początku mieliśmy świadomość, że będzie to nasza wizytówka. Współpraca podczas budowy układała się rzeczywiście wzorowo. Połączenie spółek WPRD, PPRM oraz Hydrobudowy Service w jeden organizm miało zaś na celu ograniczenie kosztów administracji poprzez wykorzystanie efektów synergii oraz zwiększenie dynamiki działania. To z kolei pozwoliło na większą konkurencyjność względem innych graczy na polskim rynku budowlanym. To głównie te powody były impulsem do połączenia doświadczeń drogowców z Warszawskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych, specjalistów od budowy mostów z Płockiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych oraz najlepszych inżynierów z Hydrobudowy Service. 

Co było największym wyzwaniem przy realizacji tej inwestycji?
-
Mimo naszego dużego doświadczenia zarówno w realizacji obiektów mostowych, inżynieryjnych jak i drogowych, przy budowie tak trudnego i skomplikowanego obiektu było wiele trudności. Most był przez nas wykonywany po raz pierwszy techniką nasuwania i mieliśmy w związku z tym wiele obaw. Ale jak widać wszystko zakończyło się dla nas wielkim sukcesem.

Za realizację przeprawy w Koninie konsorcjum otrzymało Platynowe Wiertło w kategorii Obiekty Inżynieryjne. Czym jest dla firmy to wyróżnienie?
-
Ta nagroda jest potwierdzeniem wysokich umiejętności naszej kadry. Od początku działalności szukaliśmy sposobu, by móc zaoferować klientom możliwie najszerszy zakres usług. Chcieliśmy, by realizowane przez nas inwestycje były dziełem najlepszych specjalistów z dziedziny budownictwa. Przyświecał nam cel, by te realizacje były piękne i bezpieczne. Otrzymywane nagrody są potwierdzeniem tego, iż jesteśmy na właściwej ścieżce, a początkowe założenie znajduje potwierdzenie w rzeczywistości.

Która z obecnie realizowanych inwestycji uważana jest za najważniejszą?
-
Wszystkie nasze inwestycje są przez nas traktowane priorytetowo i nie mogę wymienić jednej, najważniejszej. Oczywiście inwestycje o dużej wartości, jak realizacje drogowe: Sochaczew – Ołtarzew, Ołtarzew – Paprotnia, budowa mostu w Kędzierzynie-Koźlu czy mosty w ciągu autostrady A1 są dla nas bardzo ważne. Jednak nie mniej ważne są inwestycje o mniejszej wartości jak np. budowa stanu surowego budynku przy Rondzie Jazdy Polskiej w Warszawie, czy stanu surowego obiektu Wolf Bracka. Każda budowa, każda realizacja to dla nas wyzwanie, próba sprawdzianu oraz szansa na kolejne nagrody.


"Przeprawa przez rzekę Wartę – nowy przebieg drogi krajowej nr 25” to zadanie, które obejmowało budowę w granicach miasta Konina drogi dwujezdniowej dł. 4,7 km, w tym budowę mostu dł. 200 m (sprężonego zewnętrznie, zawieszonego na pylonach, posadowionego na palach wielkich średnic), budowę 3 estakad dojazdowych, budowę 3 wiaduktów, modernizację 5 odcinków ulic, przebudowę kanalizacji sanitarnej, przebudowę sieci wodociągowej, cieplnej, gazowniczej, elektroenergetycznej, teletechnicznej, budowę ekranów akustycznych, wykonanie zieleni drogowej. Najbardziej efektowny jest północny odcinek inwestycji, czyli estakada z 17 przęsłami i wkomponowanym w nią mostem podwieszanym na podporach. Konstrukcja mostu opiera się na koncepcji kablobetonowej i nie wymaga cyklicznego remontowania, ponieważ praktycznie nie ma żadnych elementów stalowych. Most budowany był techniką nasuwania poszczególnych elementów konstrukcyjnych. Oficjalne otwarcie obiektu i przekazanie go do użytku nastąpiło 15 grudnia 2007 r.

Platynowe Wiertło – Budowa przeprawy przez Wartę – nowy przebieg Drogi Krajowej nr 25, Konin
Autor: brak danych Platynowe Wiertło – Budowa przeprawy przez Wartę – nowy przebieg Drogi Krajowej nr 25, Konin
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej