Sto lat Urality

2007-07-26 12:14
URSA
Autor: brak danych

Obchody 100-lecia Grupy Uralita przebiegały bardzo uroczyście. 14 czerwca zgromadziły one w Pałacu Sportu w Madrycie blisko 700 osób ze świata biznesu, gospodarki, polityki i mediów. Wśród zaproszonych znaleźli się między innymi akcjonariusze, ambasadorzy państw, w których firma ma swoje oddziały, jak i najważniejsi klienci z Europy, w tym polscy partnerzy (PSB, WKT, PHMB).

Wszystko zaczęło się w 1907 r., kiedy Uralita weszła na rynek, wówczas jako producent cementu. W latach 70-tych grupa zaczęła się przekształcać i wprowadziła nową koncepcję suchej zabudowy wnętrz, płytę gipsowo-kartonową, której marka PLADUR jest obecnie jedną z wiodących w Europie. Na przełomie lat 80-tych i 90-tych producent postawił sobie nowy cel - umiędzynarodowienie. W związku z tym przejął dwie firmy Pfleiderer/URSA (wełna mineralna) i Poliglas (polistyren ekstradowany-XPS), z którymi wszedł na rynki Polski, Niemiec, Rosji, Francji, Włoch i Węgier.

Pod koniec roku 2002 blisko połowę udziałów w spółce nabyła rodzina Serratosa, która dla grupy materiałów budowlanych stworzyła nowy plan strategiczny. Tak więc dzisiaj firma obecna jest w 30 krajach europejskich, posiada 38 zakładów produkcyjnych i zatrudnia ponad 4000 pracowników. Jej obrót przekracza natomiast 1 mld euro. Na tym jednak nie koniec. W najbliższym czasie bowiem spółka zamierza zainwestować około 130 milionów euro na wzmocnienie swoich struktur w Rosji i Europie Wschodniej.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Czytaj więcej