Sanitec KOŁO: optymistycznie patrzymy w przyszłość

2012-04-03 15:32
Krzysztof Brzeziński, Sanitec KOŁO
Autor: Sanitec KOŁO Krzysztof Brzeziński, Marketing Manager Sanitec KOŁO

Sprzedaż wyrobów wyposażenia łazienek, które są domeną firmy Sanitec KOŁO, w trakcie całego 2011 roku cechowała się dużą zmiennością. Wyraźnie lepsza okazała się pierwsza połowa roku, w drugiej natomiast można było zaobserwować wyraźne pogorszenie nastrojów na rynku i osłabienie popytu szczególnie na rynku detalicznym. To jednak wcale nie przeszkadza pozytywnie myśleć o nadchodzących miesiącach roku 2012. Krzysztof Brzeziński – Marketing Manager firmy Sanitec KOŁO, która w tym roku obchodzi jubileusz 50-lecia, podsumowuje rok 2011, a także określa cele i kierunki rozwoju firmy w roku 2012.

Rok 2011 dla firmy Sanitec KOŁO

W roku 2011 na macierzystym rynku łazienkowym koncentrowaliśmy się przede wszystkim na ugruntowaniu naszej wiodącej pozycji, równocześnie sukcesywnie zwiększając zaangażowanie na obszarze Europy Wschodniej. W tym celu Grupa Sanitec przejęła fabrykę ceramiki sanitarnej Slavuta na Ukrainie. Dzięki temu posunięciu znacząco wzrosły nie tylko moce wytwórcze grupy, ale również konkurencyjność oraz potencjał rynkowy w tej części Europy.

Jak co roku, również i w 2011 zaprezentowaliśmy kilka nowości produktowych. Do najważniejszych możemy zaliczyć: Preciosa 2 – serię ceramiczno-meblową, serię meblową Domino XL, a także kabinę First. Na szczególną uwagę zasługują stelaże podtynkowe – z kolei wprowadzony niedawno stelaż Technic pozwolił nam podtrzymać bardzo korzystną dynamikę sprzedaży. Powyższe wdrożenia to dowód na to, iż zamierzamy wzmacniać naszą pozycję we wszystkich kategoriach produktowych i segmentach cenowych, w których jesteśmy obecni od lat. To kolejny rok kiedy zwiększyliśmy wyraźnie udział w rynku.

Ubiegły rok był również ważny dla nas z punktu widzenia działań wizerunkowych. Kontynuowaliśmy proces odświeżania wizerunku marki KOŁO. Różnorodność naszej oferty można zobaczyć w Mobilnej Sali Ekspozycyjno-Szkoleniowej, która debiutowała wiosną 2011 roku. Została ona zaprojektowana przez znanego polskiego projektanta – Janusza Kaniewskiego.

Sanitec KOŁO – prognozy na 2012 rok i plany na przyszłość

Optymistycznie patrzymy w przyszłość, choć wszelkie prognozy wieszczą, iż 2012 rok nie będzie łatwy. Wierzę jednak, że utrzymujące się w pierwszych miesiącach pozytywne wskaźniki sprzedaży będą możliwe do utrzymania również w kolejnych miesiącach. Zbliżająca się dużymi krokami impreza sportowa – EURO 2012 – powinna podtrzymać popyt na obecnym poziomie. Wydaje mi się jednak, że druga połowa roku może być niestety znacznie trudniejsza.

Dlatego też rozwijając ofertę produktową będziemy intensywnie pracować również nad zwiększeniem jej efektywności. Jesteśmy gotowi do podejmowania trudnych decyzji, m.in. dotyczących wycofywania produktów czy nawet całych grup produktowych z oferty, jeżeli uznamy, że szansa na zdobycie silnej pozycji rynkowej w określonym obszarze jest niewielka, bądź wymaga niewspółmiernych nakładów inwestycyjnych.

Strategicznym obszarem naszego zainteresowania – podobnie jak w ubiegłym roku – będą rynki wschodnie. Tutaj spodziewamy się bardziej dynamicznego wzrostu przychodów i zdecydowanego umocnienia pozycji rynkowej.

Rok 2012 to dla nas czas szczególny – obchodzimy bowiem jubileusz 50-lecia naszej firmy. Tyle lat ma fabryka ceramiki łazienkowej w Kole, od której wszystko się zaczęło. Przez te wszystkie lata marka KOŁO towarzyszyła konsumentom, zarówno w kraju, jak i poza jego granicami, pomagając i wspierając ich dążenia do realizacji swoich wizji o funkcjonalnej i nowoczesnej łazience. Jestem przekonany, że w 2012 roku i kolejnych latach będziemy robili to równie skutecznie.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Tekst sponsorowany

Czytaj więcej